کشف قبرستان 2 هزار ساله رومی در انگلستان

سینا پرس : در جریان تحقیقات و کاووش های انجام شده توسط باستان شناسان ، دانشجویان و افراد داوطلب شرکت کننده در یک پروژه مطالعاتی که توسط دانشگاه اکستر University of Exeter در جنوب غربی انگلستان پی گیری می شود ، قبرستانی متعلق به دوران امپراتوری روم باستان در کنار یک جاده کشف شد .  بر اساس گزارش های اعلام شده ، تا کنون در این عملیات کاووش و حفاری پانزده اسکلت از دوره های مختلف زمانی  به دست آمده است .

لازم به ذکر است که این سایت توسط دستگاه فلزیاب مورد استفاده در این تحقیقات کشف و شناسائی شد . آزمایش های انجام شده  روی یکی از این اسکلت ها نشان می دهد که این بقایای به فردی تعلق دارد که در حدود بازه زمانی 250 تا 300 سال پس از فروپاشی امپراتوری روم در این منطقه زندگی می کرده است .

محققان در پی کشف این موضوع هستند که  قبرستان تازه کشف شده از چه زمانی مورد استفاده قرار گرفته و نخستین تدفین های انجام شده در آن به چه بازه زمانی تعلق دارد . این موضوع می تواند روند سکونت و تراکم شهری در این منطقه و تاثیر گسترش امپراتوری روم و سقوط آن را در این ناحیه مشخص کند .

در همین راستا دنیل ووتون Danielle Wootton از اعضای این تیم پژوهشی و مسئول بخش آثار باستانی منقول دانشگاه اکستر اعلام کرد : " بر اساس آن چه در حفاری به دست آمده است ، این موضوع کاملا مشخص است که ما با یک قبرستان رومی – بریتانیائی سرو کار داریم که این قبرستان بزرگترین نمونه کشف شده از قبرستان های این دوره در منطقه Devon است . این کشف جدید دارای پتانسیل اطلاعاتی بسیار زیادی بوده و می تواند ما را در کشف بهتر نحوه زندگی و آداب و رسوم مردمانی که دو هزار سال پیش در این منطقه زندگی می کردند ، یاری کند . آزمایش های رادیو کربن انجام شده روی نمونه های این قبرستان نشان دهنده تعلق آن ها به فاصله زمانی سال های 655 تا 765 میلادی هستند .  این موضوع نشان می دهد که سکونت شهری در این منطقه پس از سقوط رومی ها نیز همچنان ادامه داشته است . " 

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا