توالی سازی ژنوم یکی از خطرناک ترین کرم های انگلی جهان

به گزارش مهر، کرم های انگل روده که به آنها nematodes نیز گفته می شود در تمامی اکوسیستم های زمین یافت می شوند. اینگونه تصور می شود که این کرم های انگلی در 80 درصد تمامی جانوران زمین وجود داشته باشند.

از جمله این کرم ها می توان به Toxocara canis اشاره کرد، کرم انگلی که عمدتا در سگ ها وجود دارد و نکته مهم این است که می تواند سلامت انسان را هم به خطر بیندازد.

اکنون تیمی بین المللی از دانشمندان ژنوم این کرم انگلی روده را توالی سازی کرده اند. آنها معتقدند با استفاده از نتایج این دستاورد می توان امیدوار بود که داروها، واکسن ها و شیوه های درمانی جدید و قابل اطمینانی برای درمان مبتلایان به این بیماری انگلی ارایه شود.

این کرم انگلی از جمله کرم های خطرناکی به شمار می آید که حتی می تواند به تلف شدن برخی گونه از سگ ها نیز منجر شود. محققان از آنجاکه این کرم انگلی به راحتی از طریق مدفوع سگ قابل انتقال به انسان است در تلاش بوده اند تا شیوه ای مؤثر جهت مقابله با خطرات آن ارایه کنند و اکنون با توالی سازی ژنوم این انگل به هدف خود رسیده اند.

تحقیقات نشان می دهد لارو این کرم انگلی قابلیت رساندن خود به بخش های مختلف بدن انسان نظیر مغز، قلب، شش ها و حتی چشم ها را دارد. این کار از طریق جریان خون صورت می گیرد و حتی می تواند به وارد آمدن لطمات جدی به شبکیه چشم نیز منجر شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا