کشف مقبره 2هزار 500 ساله زیر بقایای آتش فشان

تیمی از باستان شناسان فرانسوی که از سوی موسسه جین برارد Jean Bèrard در حال انجام کاوش و حفاری در شهر باستانی پمپئی شده اند ، موفق به کشف یک مقبره دست نخورده و سالم در این شهر شده اند که قدمت آن به قرن چهارم پیش از میلاد باز می گردد . بر اساس شواهد موجود ، این مقبره توسط شخصی به نام سامنیتز Samnites ساخته شده است که در مناطق مرکزی و جنوب ایتالیا زندگی می کرده و بر علیه رومن ها جنگیده است .

در همین زمینه ماسیمو اوسانا Massimo Osanna سرپرست این تیم تحقیقاتی اعلام کرد : " کشف این مقبره در پمپئی بسیار استثنائی و با اهمیت است زیرا این مقبره می تواند به ما اطلاعاتی درباره دوران پیش از تسلط رومی ها در این شهر ارائه کند . اطلاعات فعلی ما از این دوران بسیار اندک است . "

شایان ذکر است که در این مقبره ، جسد یک زن وجود دارد که در کنار وی بقایای نوعی شیشه دهانه باریک موسوم به amphoras قرار دارد که متعلق به سایر مناطق ایتالیا بوده و سبک بومی این منطقه محسوب نمی شود . در کنار این جسد همچنین مقداری ظروف مختلف نیز قرار دارد که از محتویات آن ها نمونه برداری شده و پزوهشگران در انتظار اعلام قطعی آنالیز این مواد هستند . حدسیات اولیه پژوهشگران درباره این محتویات حاکی از این موضوع است که احتمالا در این ظروف ، مواد آرایشی ، غذا و نوشیدنی قرار داشته است . 

ماسیمو اوسانا در رابطه با محل کشف این مقبره اعلام کرد : " این منطقه در طول جنگ جهانی دوم به شدت آسیب دیده و منهدم شده بود و کشف این مقبره سالم در این محوطه ف بیشتر شبیه یک معجزه است . در حال حاضر ما در تلاش هستیم تا مقابر دیگری را که احتمال دارد در این محوطه وجود داشته باشد ، شناسائی کنیم .

شهر پمپئی یکی از شهرهای باستانی بسیار مشهور است زیرا این شهر و سامنان ان به طور کامل و در یک روز از بین رفته و به صورت دست نخورده برای هزاران سال باقی ماندند . بر اساس مستندات تاریخی ، روز نوزدهم اکتبر سال 79 میلادی برای ساکنین دو شهر باستانی پمپی و هرکولانیوم ، روز پایان جهان بود زیرا در این روز کوه آتشفشانی وزوو با فورانی ناگهانی مردم شهر را غافلگیر کرد . در ابتدا مقادیر زیادی گاز سمی از دهانه این کوه خارج شده و این موضوع سبب مرگ مردم این دو شهر شده و سپس لایه ای از خاکستر روی همه چیز را پوشاند تا در نهایت لایه ای قطور از مواد مذاب بر روی شهر و ساکنان آن قرار گرفت . به این ترتیب یک شهر باستانی با مردمان و ساکنانش به همان صورت اولیه برای سال هایی طولانی باقی ماندند . 

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا