همایش «ترویج علم و اخلاق علم» برگزار می شود

هم اندیشی در باب نسبت میان ارزش ها و سنت های جامعه علمی و فعالیت های ترویجی، کنکاش درباره نقش عمومی سازی علم در گسترش عقلانیت علمی در جامعه، هم اندیشی در خصوص جایگاه ترویج علم در مسوولیت پذیر کردن جامعه علمی در برابر اذهان عمومی، معرفی نقش رسانه‌یی و ترویجی دانشمندان به عنوان نوعی ارزش اخلاقی، گفتمان سازی در خصوص اخلاقِ ترویج علم و هم اندیشی درباره اخلاق مصرف فناوری و نقش عمومی سازی علم و فناوری از جمله اهداف این همایش است.

همایش ترویج علم و اخلاق علم محملی است برای پرسش افکنی و گفتمان سازی درباره آن دسته از مسائل مشترک اخلاقی که در منطقه مرزی میان آکادمی و جامعه (تولیدکنندگان و مصرف کنندگان دانش) نضج می گیرند. نقش عمومی سازی علم در گسترش ارزش های علمی در جامعه، تأثیر عمومی سازی علم بر اخلاقی تر شدن خودِ جامعه علمی، اخلاقیات ترویج و جایگاه ترویج علم و فناوری در مصرف اخلاق مدارانه محصولات و خدمات علمی و فناورانه موضوع های بسیار مهمی برای یک جامعه در حال توسعه همچون ایران هستند. همایش ترویج علم و اخلاق علم با هدف پرداختن عالمانه به این موضوع های نو و مهم طراحی و پیشنهاد می شود.

عمومی سازی علم، فرهنگ سازی و نشر ضمنی ارزش های علمی، دموکراتیزه کردن جامعه علمی، ترویج علم به مثابه فرایند مسوولیت پذیر کردن جامعه علمی در برابر اذهان عمومی،جایگاه فعالیت رسانه‌یی در منظومه اخلاق حرفه‌یی دانشمندان، اخلاق مصرف فناوری، نقش فعالیت های ترویجی، ترویج علم، جنبش های محیط زیست و فناوری های سبز،

اخلاق رسانه و اخلاق علم و فضیلت های اخلاقی مرتبط با ترویج علم از جمله محورهای این همایش است..آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات، 12 مهر ماه اعلام شده است.

چکیده مقاله حداقل 150 و حداکثر 250 کلمه و باید شامل ایده اصلی، هدف، سوال، روش و نتیجه باشد.چکیده مقالاتی که دارای ایده جدیدی در راستای اهداف همایش باشند در اولویت پذیرش قرار می گیرند. علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت انجمن ترویج علم ایران مراجعه کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا