چگونه می توان با ایستگاه بین المللی فضایی تماس گرفت؟

مکالمه یک جوان کنجکاو با یک فضانورد واقعی در فضا توانست توجه رسانه های بین المللی را به خود جلب کند اما بنا بر گفته ناسا این دسته اتفاقات اغلب موارد رخ می دهد و چیز بسیار عجیبی نیستند. دلیل وقوع این اتفاق هم این است که در ایستگاه فضایی رادیو هایی وجود دارد که بسیار شبیه به رادیو هایی است که علاقمندان به رادیو های آماتوری در سراسر دنیا از آن استفاده می کنند. این به این معناست که حتی شما هم می توانید با ایستگاه فضایی تماس بگیرید!

رادیو هم (HAM radio) به آن دسته از امواج رادیویی گفته می شود که توسط کمیسیون ارتباطات فدرال به علاقمندان به رادیو های آماتوری اختصاص داده شده است. کاربران برای دریافت امواج رادیویی نیازمند انجام امتحانی هستند که میزان دانش آنها درباره فناوری رادیویی را می سنجد.

کاربر بعد از انجام امتحان های مربوطه و دریافت گواهی نامه لازم، و نیز داشتن تجهیزات مناسب باید دستور العملی به نام ARRL را مطالعه کند که در آن درباره چگونگی انتخاب ابزار مناسب برای اولین ایستگاه رادیویی برای افراد توضیح داده شده است. بعد از انجام این کارها باید به بررسی صفحه رادیو های آماتوری ایستگاه فضایی بین المللی پرداخت. در این وب سایت می توان لیستی از فرکانس های رادیو هم (Ham) که ایستگاه فضایی بین المللی در حال حاضر از آن استفاده می کند را پیدا کرد.

بهترین شانس برای تماس با ایستگاه فضایی زمانی است که دقیقا در بالای سر شما قرار گرفته باشد. شایان ذکر است که با استفاده از نرم افزار Public domain  می توان موقعیت ایستگاه فضایی را دریابی کرد. در پایان لازم به ذکر است کارمندان ایستگاه فضایی بین المللی همواره بسیار پر مشغله هستند و نمی توان از آنها توقع داشت که به هر تماسی پاسخ دهند ولی تلاش کردن می تواند شما را به نتیجه برساند.

برای اطلاعات بیشتر درزمینه این موضوع می توانید به وب سایت مربوط به اطلاعات رادیویی یاد شده مراجعه کنید، برای این کار کافی است تا اینجا کلیک کنید.

منبع

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا