ربات آموزشگر بانکداری هفته آینده رونمایی می شود

دکتر سعید شیری روز چهارشنبه در گفت و گو با  ایرنا اظهار داشت:کار طراحی، ساخت و توسعه ربات انسان نمایی که قرار است آموزش های بانکداری الکترونیکی را در کلاس درس به کودکان ارائه دهد از یک سال و نیم پیش در پژوهشکده رباتیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز شد.

به گفته وی ساخت ربات انسان نمای آموزشگر بانکداری در دانشگاه امیرکبیر به پایان رسیده و هفته آینده در یکی از نمایشگاه های بانک کشاورزی رسما رونمایی خواهد شد.
شیری درخصوص ویژگی های این ربات انسان نما توضیح داد: این ربات قادر به برقراری ارتباط با کودک است و می تواند صحبت کند، کلام کودک را بشنود و متناسب با سوال ربات و پاسخی که کودک می دهد عکس العمل نشان دهد.
وی ادامه داد: به عبارت دیگر، هوشمندسازی در طراحی و ساخت این ربات تا حدود زیادی پیاده شده است تا امکان یک ارتباط موثر با خردسالان را داشته باشد.عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر درباره خصوصیات ظاهری این ربات توضیح داد: از آنجا که ربات با خردسالان در ارتباط است به لحاظ ظاهری طوری ساخته شده که هم قد کودک و حدود 110 سانتیمتر است تا کودکان بتوانند ارتباط بهتری با آن برقرار کنند و طراحی آن به لحاظ ظاهری منحصر به فرد است.

وی یادآور شد: پس از رونمایی، این ربات در کلاس های آموزشی بانک کشاورزی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و بعد از استفاده در محیط کلاس و گرفتن بازخوردها، آن را توسعه خواهیم داد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا