بررسی کشتی باستانی غرق شده در سواحل ایرلند

آب و هوای طوفانی اخیر در سواحل ایرلند ، یک کشتی از ناوگان اسپانیایی را در نزدیکی منطقه اسلیگو (Sligo) از زیر ماسه های دریا نمایان ساخته است . به نظر می رسد که این کشتی در سال 1588 میلادی در تلاش برای حمله به انگلستان بوده که دچار سانحه شده و در آب های این منطقه غرق شده است .

تعدادی از تکه چوب های این کشتی توسط آب به خط ساحلی کشیده شده اند بنابراین غواصان وزارت هنر و میراث فرهنگی ایرلند و واحد باستان شناسی زیر آب گائلتاچت (Gaeltacht’s Underwater Archaeology Unit) برای انجام تحقیقات و بررسی های لازم ، اقدام کردند . آن ها کار بازسازی و مرمت مصنوعات به دست آمده از این کشتی را که شامل یک توپ جنگی نیز بوده ، آغاز کردند تا پس از پایان این کار ، برای محافظت ، آن ها را در اختیار موزه ملی ایرلند قرار دهند .

هدر هامفری (Heather Humphreys) وزیر هنر و میراث فرهنگی ایرلند در یک مصاحبه تلویزیونی در رابطه با این کشف اعلام کرد : " ما موفق به کشف اشیائی با ارزش و قابل توجه شده ایم که بیش از 425 سال قدمت دارند . سازمان خدمات آثار تاریخی ملی (National Monuments Service) معتقد است که همه این اشیاء از کشتی لا جولیانا (La Juliana) یکی از سه کشتی نیروی دریایی که در سال 1588 میلادی در این خط ساحلی غرق شده اند ، به دست آمده است .  "

او در ادامه توضیحات خود اظهار داشت : " بر اساس شواهد موجود ، دو کشتی دیگر غرق شده در این سایت همچنان در زیر لایه های ماسه مدفون هستند اما این کشتی لا جولیانا (La Juliana)  تا حدودی از بستر ماسه ای دریا بیرون آمده و برخی از اسلحه ها و اشیاء دیگر آن را نمایان شده است . "

منبع
http://www.archaeology.org/news/3412-150617-ireland-spanish-armada

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا