مدیریت ناوگان ترابری با سامانه هوشمند خودرو

مدیر فنی این شرکت دانش‌ بنیان مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان اظهار کرد: دستگاه هوشمند خودرویی، ترکیبی از ردیاب، کارتخوان و ماژول وایرلس و نمایشگر نصب در خودروهای مختلف سازمان‌ها و شرکت‌ها جهت ردیابی، کنترل ورود و خروج به محدوده مشخص، کارکرد، مسافت ، سرعت و مسیر حرکت خودرو ،  ثبت و گزارش گیری کارت زنی پرسنل است.

غلامرضا نادری افزود: برای تخلیه اطلاعات ثبت شده در این نوع دستگاه ها و همچنین تبادل دستورها به دستگاه، نیاز به راه اندازی ایستگاه‌های تخلیه وایرلس وجود دارد.

وی با بیان اینکه این سامانه نرم افزاری "سامت" برای تخلیه و پالایش اطلاعات و همچنین پردازش و گزارش گیری اطلاعات  … مورد استفاده قرار می گیرد، در خصوص مزایای آن گفت: تبادل اطلاعات در بستر شبکه اختصاصی و عدم امکان دسترسی خارج از شبکه و امنیت شبکه قابل قبول از مزایای کاربردی این دستگاه است.

نادری کنترل بهینه ورود و خروج اتوبوس ها جهت تهیه گزارشات کارکرد، امکان کارت زنی پرسنل مجاز و جلوگیری از ورود افراد غیر مجاز، عدم نیاز به استفاده از سیم کارت  و شارژ دوره ای و هزینه های مربوطه، امکان کارکرد آفلاین در بررسی وضعیت کارت زنی، قابلیت تعریف و فعال و غیر فعال سازی لیست سفید و سیاه جهت کارت زنی را از جمله دیگر مزایای این دستگاه اعلام کرد.

مدیر فنی شرکت ایده پویان ارژن(ایپا) تصریح کرد: دستگاه هوشمند خودرویی دستگاهی است که داخل اتوبوس­ های سازمان­ های بزرگ نصب می­ شود. این دستگاه هم دارای GPS است که مسیر­ها را ذخیره می­ کند و در اصل برای ردیابی مورد استفاده قرار می­ گیرد و مجهز به یک کارت­خوان برای ذخیره ورود افراد نیز است.

وی با بیان اینکه این دستگاه به دو روش آفلاین و آنلاین اطلاعات را تبادل می کند، گفت: توسط سامانه نرم افزاری که به وسیله شرکت طراحی شده می­ توان گزارش­ های مختلفی از آن گرفت. این دستگاه خروجی­ های مختلفی از جمله کارکرد اتوبوس، افرادی که سوار آن شدند، تخلفات راننده ­ها مثل سرعت بالا برای سازمان دارد که در اصل مدیریت ناوگان ترابری را به همراه دارد.

نادری در خصوص دیگر دستگاه ساخته شده در این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: دستگاه هوشمند رستورانی نیز دستگاهی است که برای اتوماسیون تغذیه استفاده می­ شود. برای این سخت افزار سامانه نرم افزاری مناسب آن­ پیش­ بینی شده که در مجموع مدیریت هوشمند رستوران­ های سازمانی را بر­عهده دارد.

شرکت دانش بنیان شرکت ایده پویان ارژن (ایپا) سال ۸۳ در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان مستقر و فعالیت خود را آغاز کرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا