استخراج سه میلیارد دلار بیت کوین در سال ۲۰۲۰

استخراج بیت کوین همواره بخش جدا نشدنی از شبکه BTC بوده است. فعالیت‌های استخراج بیت کوین معمولا باعث افزایش یک بلاک به بلوک‌های بلاک چین شده و حتی صحت‌سنجی تراکنش‌ها هم شامل می‌شود که به تولید بیت کوین‌های بیشتر منتهی خواهد شد. رشد این ارز دیجیتال در سال‌های گذشته بسیار چشمگیر بوده و با افزایش علاقه مردم به بیت کوین، استخراج آن نیز سخت‌تر از گذشته شده است.

از همین رو کارشناسان عقیده دارند که سال آینده برای صنعت ماینینگ بسیار پربار است. تحلیل‌ها نشان می‌دهند که BTC به ارزش ۳ میلیارد دلار در سال آینده استخراج خواهد شد. این تخمین‌ها بر اساس ۱۸۰۰ کوین در روز که در شبکه بلاک چین قرار دارد، زده شده است. اما ارقام ممکن است تحت تاثیر نصف شدگی پاداش استخراج بیت کوین قرار گیرند و تنها ۹۰۰ کوین در هر روز استخراج شود.

علاوه بر این انتظار می‌رود که فعالیت‌های ماینینگ در کشور‌های دیگر نیز آغاز شود و تمرکزگرایی از چین کمی کاهش باید. برای مثال انتظار می رود که روسیه، کانادا و آمریکا، انحصار چین را به چالش کشیده و اکوسیستم صنعت استخراج را دچار تحولات اساسی کنند.

با این حال نوسانات بیت کوین، تمامی مشارکت کنندگان در این بازار را هم به سود رسانده و هم به آن‌ها ضرر زده است. از همه مهم‌تر، ماینر‌هایی تحت تاثیر قرار گرفته‌اند که در بازار آشفته این ارز دیجیتال، فعالیت می‌کردند و با بالا و پایین شدن ارزش آن، سرمایه‌های آن‌ها نیز دچار نوسان شده بود؛ مخصوصا نوسانات سال گذشته که باعث شد بسیاری از ماینرها، دستگاه‌های خود را خاموش کنند.

در هر صورت به نظر می‌رسد که ماینرها بتوانند کمی در این بازار متلاطم نفس بکشند. شنیده‌ها حاکی از آن است که شرکت تولید کننده تجهیزات ماینینگ به نام کنان (Canaan) با همکاری چند شرکت ارائه دهنده سرمایه‌های دیجیتالی شناور هنگ کنگی، محصولاتی ارائه خواهند داد که مشتری‌های خود را از نوسانات ارزش بیت کوین محافظت می‌کند.

ایجاد محصولات این چنینی به استخراج کنندگان بیت کوین اجازه می‌دهد که خود را از نوسانات هش ریت، محافظت کنند. این کار باعث می‌شود تا اعتماد به نفس ماینرها بالاتر رود و افراد بیشتری نسبت به اشتراک توانایی خود در این زمینه، به این پلتفرم بیایند.

منبع:دیجیاتو

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا