ابتلای سالانه ۱۴ هزار زن به سرطان پستان در ایران

دکتر کاظم زنده دل روز دوشنبه در پنجمین پویش ملی سرطان پستان در سالن همایش بیمارستان امام خمینی ( ره) اظهار داشت: در ایران سالانه حدود ۱۴ هزار زن دچار سرطان پستان می‌شوند.

وی به تعداد فوت شدگان بر اثر این بیماری در کشور اشاره کرد و گفت: روزانه تقریبا ۱۰ نفر براثر سرطان پستان فوت می کنند که با این حساب سالانه بین ۳ هزار و ۵۰۰ نفر تا ۴ هزار نفر به علت ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می دهند.
زنده دل به ابتلا مردان به سرطان پستان اشاره کرد و گفت: سالانه حدود ۱۴۰ مرد ایرانی هم به این سرطان مبتلا می شوند.
وی ژنتیک را مهمترین عامل ابتلا به سرطان پستان در مردان دانست و گفت: مردان هم مانند زنان در معرض ابتلا به سرطان پستان هستند.
قائم مقام مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: ۹۵ درصد عامل ابتلاء در زنان عوامل محیطی و ۵ درصد ابتلا براثر عوامل ژنتیکی است.
وی با اشاره به اینکه ابتلا به بیماری سرطان در ایران کمتر از کشورهای غربی است، گفت: ابتلاء و فوت ناشی از این بیماری در ایران در حد متوسط جهانی است.   
زنده دل با بیان اینکه سرطان پستان شایع‌ترین سرطان در زنان است، گفت: در سال ۲۰۱۸ میلادی بیش از ۲ میلیون و ۸۸ هزار مورد جدید سرطان پستان در دنیا تشخیص داده شد.
وی بر لزوم تشخیص به موقع سرطان پستان تاکید کرد و گفت: اگر بیماری زود تشخیص داده شود و خدمات درمانی لازم ارائه شود بسیاری از بیماران از مرگ براثر این بیماری، نجات می‌یابند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا