انسان‌های متمدنی که با حیات وحش درگیرند

اما سوای همه بی درایتی های انسان در رابطه با محیط زیست نکته ای که در عین آزاردهندگی جای تعجب بسیار دارد این است که انسان‌های متمدن امروزی دست به حیوان‌آزاری و کشتار وحشیانه آنها می‌زنند.

چند روز پیش بود که خبری تاثربرانگیز بحث داغ شبکه های اجتماعی و فضای مجازی شد، خبر از رفتار شرم آور انسان درمواجه با یک توله خرس و سنگسار آن در منطقه کوهستانی دراسله از توابع شهرستان سوادکوه در استان مازندران می داد.

اخبار حکایت از این موضوع داشت که ظهر روز شنبه یک توله خرس قهوه‌ای در منطقه دراسله سوادکوه هنگامی که همراه مادر خود در حرکت بود از یک تپه به پایین سقوط کرده و از مادرش جدا شده است. توله خرس به دلیل سقوط کمی گیج بوده که در این حین مورد هجوم عده‌ای قرار گرفت که به صورت ناراحت کننده و شرم آوری با ضربات متعدد سنگ و چوب از سوی افرادی که نامشان انسان است، این حیوان را زخمی کردند.

دراین میان عده ای از کوهنوردان عابر این موضوع را به محیط بان‌ها اطلاع دادند و آن‌ها نیز به محل حادثه رفته و سعی در کمک به توله خرس داشتند، اما به دلیل شدت جراحات آن‌ها نتوانستند حیوان را نجات دهند و در نهایت توله خرس کشته شد.

نکته جالب توجه در این میان حضور افرادی مانند شبنم فتاحی، محیط بان خودجوشی است که در لحظات قتل وحشیانه توله خرس تلاش کرد هم محلی های خود را از سنگسار یک موجود زخمی و بی پناه منصرف کند.

پس از انتشار اخبار پیرامون این موضوع و فیلم ها و عکس هایی که در فضای مجازی دست به دست می شد و پس از بین رفتن این حیوان، از سوی مدیرکل محیط زیست استان مازندران برای شناسایی این افراد قول پیگیری داده شد.

از سوی دیگر دادستان سوادکوه،نیز از ایجاد پرونده قضائی برای ضاربان این توله خرس در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سوادکوه و شناسایی و دستگیری یکی از متهمان خبر داد.

همه این اتفاقات درحالی است که یکی از فعالان محیط زیست سوادکوه که در پی این فاجعه در محل حاضر شده بود  توانست از  سرقت توله خرس جلوگیری کند.

سهیل اولادزاد که پس از وقوع  این حادثه به همراه محیط ‌بانان در منطقه حضور پیدا کرده بود، معتقد است این افراد از حمله بی‌رحمانه‌شان تصمیم داشتند توله خرس را بدزدند که چند نفر به این محل می‌رسند و با مشاهده رفتار این افراد با توله خرس به اداره محیط زیست خبر می‌دهند.

وی با اظهار شگفتی از اینکه افرادی که به ماموران محیط زیست گزارش می‌دهند خودشان شکارچی بوده‌اند گفت: آنها با کمک یک خانم از ادامه این فاجعه جلوگیری می‌کنند تا ماموران محیط زیست به داد توله خرس برسند.

نکته جالب توجه در این میان حضور افرادی مانند شبنم فتاحی، محیط بان خودجوشی است که در لحظات قتل وحشیانه توله خرس تلاش کرد هم محلی های خود را از سنگسار یک موجود زخمی و بی پناه منصرف کند.

کاش حواسمان باشد که محیط زیست ایران به وجود چنین انسان هایی بیش از پیش احتیاج دارد.کاش یادمان باشد که با چنین رفتارهایی انسان بودن خود را زیر سوال می بریم.

گزارش: هانیه حقیقی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا