نخستین بزرگراه برقی در آلمان آغاز به کار کرد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،دولت آلمان در هفته ای که گذشت از این تکنولوژی که بر روی یک اتوبان 9 کیلومتری در نزدیکی شهر فرانکفورت تعبیه شده، رونمایی کرد.
در این بزرگراه برقی کابل های هوایی با جریان مستقیم 670 ولتی تعبیه شده اند که به کامیون های برقی این امکان را می دهد تا در حین حرکت، باتری خود را شارژ کنند.
در این طرح که الیسا (Elisa) نام دارد و از سوی وزارت محیط زیست آلمان حمایت می شود، کامیون هایی که به شاخک های برق رسان یا پنتوگراف مجهز هستند برای برقراری اتصال موفقیت آمیز باید با سرعت کمتر از 96 کیلومتر بر ساعت حرکت کنند؛ این کامیون ها پس از برقراری اتصال با کابل های هوایی برقی شده و به هنگام بازگشتن به مسیر عادی اتوبان بار دیگر برای حرکت از موتورهای هیبریدی خود استفاده خواهند کرد.
به گفته شرکت زیمنس که از بانیان اجرای این پروژه است، تکنولوژی به کار رفته در این مسیر الکتریکی می تواند تا 20 هزار یورو در هزینه سوخت یک کامیون 40 تنی صرفه جویی کند.
این پروژه که تاکنون در مجموع 14 میلیون یورو برای دولت آلمان هزینه در برداشته است، تا سال 2022 به طور آزمایشی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و پس از این تاریخ در مورد گسترش آن تصمیم گرفته می شود.
اگرچه 10 درصد از 135 هزار وسیله ای که روزانه از این مسیر عبور می کنند، کامیون سنگین هستند، تا مدتی تنها 5 کامیون در روز از این کابل های هوایی برای شارژ باتری خود استفاده خواهند کرد.
استفاده گسترده از این سیستم دود ناشی از کامیون های مجهز به موتورهای بنزینی و گازوئیلی را مهار خواهد کرد، آلمان همچنین 70 میلیون یورو برای ساخت یک کامیون هیبریدی مخصوص برای استفاده در این مسیر هزینه کرده است.
نخستین بزرگراه برقی جهان سال 2016 در سوئد راه اندازی شد و در زمان حاضر دو بزرگراه برقی دیگر در شمال و جنوب غرب آلمان در دست ساخت هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا