لزوم شبکه‌سازی و تقویت گروه‌های نخبگانی

آریا الستی در اولین جلسه شورای علمی بنیاد نخبگان استان تهران در خصوص اقدامات ملی مندرج در سند راهبردی کشور در امور نخبگان مرتبط با فعالیت‌های شورای علمی توضیحاتی ارائه داد.

علیرضا زراسوندی، رئیس بنیاد نخبگان استان تهران توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های این بنیاد و تسهیلات ارائه شده در قالب جوایز تحصیلی به مستعدان‌برتر و رویدادهای فرهنگی، ارائه داد.

اهداف، برنامه‌ها و فعالیت‌های در دست اقدام در بخش‌های مختلف از جمله واحد پاسخگویی حضوری و تلفنی، وضعیت بررسی پرونده‌های جوایز تحصیلی و دانش‌آموختگان‌برتر، رویدادهای تجلیل و تکریم از نخبگان، برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی مستعدان‌برتر، طرح شهید احمدی روشن، همکاری با دیگر مؤسسات در مبحث وقف و خیّرین از دیگر نکانی بود که زراسوندی به آن اشاره کرد.

ایجاد کارگروه‌های تخصصی در حوزه فرهنگی، تأکید بر ارتقای اخلاق حرفه‌ای نخبگان، طراحی برنامه‌هایی با هدف توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار، بکارگیری ظرفیت‌های پارک علم‌وفناوری در مهارت‌افزایی، پرهیز از عدم‌تصدی‌گری در امور اجرایی، بررسی وضعیت علوم‌پایه در مدارس (بخش دانش‌آموزی) و بررسی راه‌های ارتباط با صنعت، از مهمترین موارد بیان‌شده در این جلسه بود.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، علی خاکی صدیق رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت، زهرا ملانظری رئیس دانشگاه الزهرا (س)، جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم‌وصنعت؛ عبدالهی رییس دانشکده مدیریت دانشگاه خوارزمی، مسعود صدری‌نسب رئیس مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، مهدی صفاری‌نیا رییس پارک فناوری پردیس و مشاور رییس بنیاد نخبگان استان تهران، از دیگر حاضران در این نشست بودند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا