در شرایط تحریم ها،مهمترین کار پاسخگو بودن به نیازهای فناورانه کشور است

 مسعود برومند در نوزدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور که صبح امروز (یکشنبه ۲۵ آذر) در سالن اجلاس سران برگزار شد، هدف از برگزاری هفته پژوهش را توسعه فرهنگ پژوهش و فناوری در کشور، ارائه دستاوردهای پژوهش و آشنایی جامعه با دستاوردهای پژوهشی و فناوری ذکر کرد و گفت: بر این اساس  امسال هم با توجه به این اهداف برنامه هایی اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد:  امسال سمینارهایی جهت یافتن مشکلات پیش رو و راهکارهای مشارکت در حوزه علوم انسانی و هنر برگزار می‌شود.

برومند، برگزاری سمیناری  در حوزه روابط بین الملل را از دیگر برنامه‌های این هفته نام برد و یادآور شد: این سمینار در دانشگاه کاشان برگزار خواهد شد ضمن آنکه نشست دیگری با انجمن های علمی در این هفته برگزار خواهد شد.

معاون پژوهشی وزیر علوم، با بیان اینکه امسال برای اولین بار نمایشگاه تقاضای فناوری برگزار می‌شود، ادامه داد:  در شرایطی که کشور ما در برابر تحریم های یک سویه قرار گرفته است، مهمترین کار پاسخگو بودن  به نیازهای فناورانه کشور است.

 وی اضافه کرد: بر این اساس ۵۰ سازمان واحد صنعتی و خدماتی و اقتصاد نیازهای فناوری خود را در نمایشگاه ارائه می‌کنند.

معاون وزیر علوم یکی از اهداف مهم هفته پژوهش را تقدیر از پژوهشگران و فناورانی دانست که در یک‌سال گذشته زحماتی کشیده اند و اظهار کرد: از میان ۱۶۹ پژوهشگر برتر که توسط دستگاه‌ها دانشگاه ها و پژوهشگاه ها معرفی شدند ۱۸ نفر انتخاب شدند و پرونده کاندیداها توسط گروه داوران ۵۰ نفره مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در کنار تقدیر از پژوهشگران، با توجه به نقش مهم استانداران در استان‌ها از سه نفر از استاندارانی که از بخش پژوهش و فناوری حمایت کردند و همچنین روسای دانشگاه‌های معین نیز تقدیر می‌شود.

برومند با تاکید بر اینکه کلیه شاخص‌های پژوهش وفناوری در کشور رو به فزونی است، گفت: امروز مجالی برای ارائه تمام این دستاوردها نیست ولی آنچه که می‌توان گفت این است که با همه کاستی ها و مشکلات در  دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز فناوری وزارتخانه‌های بهداشت و علوم، ماموریت اصلی خود را در جهت حل چالش‌ها و مشکلات کشور تعریف کرده‌ایم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا