از مؤسسه‌های برگزیده در سامانه های ثبت و همانندجویی تقدیر می شود

در مراسمی همزمان با هفته پژوهش و فناوری امسال، از مؤسسه‌های برگزیده یا برتر سال تحصیلی 1396-1397 در ثبت پایان نامه ها و رساله ها و همانندجویی تقدیر می‌شود.

بر پایه تبصره 9 قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی همچنین آیین‌نامه ثبت و اشاعه پیشنهادها، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی و صیانت از حقوق پدیدآوران در آنها، همه دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش ‌عالی، پژوهشی و فناوری باید پیشنهاده‌ها (پروپوزال‌ها)، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی خود را در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) ثبت و آنها را همانندجویی کنند. برای انجام این قانون سامانه ملی ثبت پیشنهاده‌ها، پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها در نشانی SABT.IRANDOC.AC.IR و سامانه همانندجو در نشانی TIK.IRANDOC.AC.IR در دسترس همگان گذارده شده است.
به گزارش ایرنا، بیست و پنجم آذر از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور به نام روز پژوهش نام‌ گذاری شده است. وزارت علوم تحقیقات و فناوری نیز از سال 1379 ‬چهارمین هفته آذر ماه را به نام هفته پژوهش خواند و از سال ‪1384‬ این نام به هفته پژوهش و فناوری تغییر یافت.
هفته پژوهش و فناوری امسال روز شنبه 24 آذر آغاز می شود و تا سی ام آذر ادامه خواهد داشت. به گفته معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روز اول هفته پژوهش با عنوان دانش‌ آموز، آموزش و پژوهش نام گذاری شده و در آن از برترین دانش آموزان محقق تقدیر می شود. روز دوم از پژوهشگران و فناوران برتر تجلیل شده و بعد از ظهر همان روز سمینار پژوهش و فناوری و رسانه برگزار می شود.
همچنین روز سوم روز پژوهش و فناوری و علوم انسانی نام گرفته و در این روز از سوی دانشگاه علامه طباطبایی سمیناری در زمینه بررسی چالش ‌های پژوهش و فناوری حوزه علوم انسانی برگزار می‌ شود، ضمن آنکه دانشگاه هنر اصفهان نیز همایشی در حوزه هنر و پژوهش و فناوری برگزار خواهد کرد.
پژوهش، فناوری و مسئولیت اجتماعی نام روز چهارم این هفته است و سمیناری با حضور انجمن‌ های علمی برگزار و در آن مسائل انجمن ‌های علمی بحث و تبادل نظر می ‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا