سومین سمپوزیوم بین المللی مهندسی محیط زیست و منابع آب گشایش یافت

 سومین سمپوزیوم بین المللی مهندسی محیط زیست و منابع آب با حضور متخصصان و استادان دانشگاه در رشته های مختلف مهندسی در دو بخش اصلی محیط زیست و منابع آب برگزار می شود و تا فردا 12 خردادماه ادامه خواهد داشت.هیات داوران این سمپوزیوم، از مجموع 800 مقاله ارسالی به دبیرخانه، حدود 480 مقاله را برای ارایه برگزیده است که 110 مقاله به صورت سخنرانی شفاهی و بقیه در قالب پوستر ارایه خواهد شد.

مقالات بخش مهندسی محیط زیست در محورهای آلودگی آب و خاک، تصفیه آب و فاضلاب، مدیریت مواد زائد جامد و خطرناک، آلودگی هوا، آلودگی صوتی نور و ارتعاشات، مدل سازی عددی مسایل زیست محیطی، آلودگی زیست محیطی سواحل دریا، آلودگی تشعشعی و آلودگی آب های سطحی و زیرزمینی تدوین شده است.

مسایل زیست محیطی مخازن سدها، روش های پیشرفته کنترل آلاینده ها، انرژی و محیط زیست، حقوق و قوانین مدنی در محیط زیست، ارزیابی های محیط زیست، اقتصاد محیط زیست، کاربرد نانوتکنولوژی در محیط زیست، زیست فناوری های محیط زیست، مهندسی مسایل زیست محیطی تالاب ها، بهداشت ایمنی و محیط زیست (HSE) از دیگر محورهای سمپوزیوم در بخش مهندسی محیط زیست هستند.

در بخش مهندسی منابع آب نیز مباحثی همچون مدیریت جامع منابع آب، مدیریت و بهره­ برداری از مخازن سدهای بزرگ، ارزیابی اثرات تغییر اقلیم بر منابع آب، مدل­سازی هیدرولوژیک حوزه ­های آبریز، هیدرولوژی برف و مدل­ های برفابی، مدل­سازی و کنترل سیلاب، مدیریت و پایش خشکسالی، کاربرد RS و GIS در منابع آب به عنوان محورهای اصلی سمپوزیوم درنظر گرفته شده است.

از دیگر محورهای اصلی مرتبط با منابع آب در این سمپوزیوم می توان به کاربرد هوش مصنوعی در منابع آب، مدل­سازی و مدیریت آب­ های زیرزمینی، مدیریت عرضه و تقاضای آب، روش­ های صرفه­ جویی در مصرف آب، ارزیابی اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی و طرح­ های منابع آب اشاره کرد.

بعد از مراسم افتتاحیه در نوبت صبح امروز دوشنبه که به سخنرانی دکتر عباس رجایی رییس کمیسیون جهاد کشاورزی آب و محیط زیست مجلس شورای اسلامی و مهندس علیرضا دائمی معاون برنامه ریزی وزارت نیرو در منابع آب اختصاص یافته است، ارایه مقالات از بعدازظهر امروز آغاز می شود و در نوبت صبح و بعدازظهر فردا 12 خردادماه دنبال خواهد شد.

برگزاری کارگاه های آموزشی سمپوزیوم با موضوعات کاربرد سنجش از دور (RS) در منابع آب، کاربرد سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) در منابع آب، کاربرد نرم افزار SWAT و کاربرد نرم افزار HEC-HMS از نرم افزارهای بسیار کاربردی و کلیدی در حوزه مهندسی منابع آب و محیط زیست از روز شنبه 9 خردادماه در دانشکده مهندسی عمران دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی آغاز شده است و تا فردا ادامه خواهد داشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا