سربازان آینده آنسوی دیوارها را می بینند

سیستم‌های تصویربرداری نوری معمولی تاحد زیادی محدودیت‌های برای اندازه‌گیری شدت نور ایجاد کرده و تصاویر دوبعدی از صحنه‌های سه‌بعدی ارائه می‌دهند که در آن، مقادیر قابل توجهی از اطلاعات اضافی نادیده گرفته می‌شود.

اما سیستم REVEAL می‌تواند حجم بالایی از اطلاعات که توسط چشم انسان یا تجهیزات سنتی عکاسی – مانند دوربین – قابل اندازه‌گیری نیستند را ثبت کند.

در این سیستم، فوتون‌ها – ذرات ابتدایی نور- که حجم بالایی از اطلاعات اندازه‌گیری نشده توسط چشم را در اختیار دارند، اسیر می‌شوند.

فوتون‌ها شامل حجم بالایی از اطلاعات هستند که علاوه بر ارائه اطلاعات درخصوص حضور یک موجود زنده (مانند تصویربرداری حرارتی)، حاوی داده‌های قابل اندازه‌گیری درخصوص انرژی رادیواکتیو و تهدیدات شیمیایی هستند؛ بطورمثال با سیستم REVEAL می‌توان از فاصله ایمن، محتویات یک بسته مشکوک را مورد بررسی قرار داد.

این پروژه یک تلاش تحقیقاتی پایه محسوب می‌شود که در مراحل اولیه قرار داشته و هنوز نوع سخت‌افزاری که در نهایت باید توسعه پیدا کند، مشخص نیست؛ اما تلاش می‌شود ابزاری برای بازسازی تصاویر سه‌بعدی از منطقه طراحی شود.

دید اشعه ایکس می‌تواند به نیروهای پلیس در حال گشت‌زنی در خیابان، برای مشاهده مهاجم مسلح در پشت یک خودرو یا دیوار بتنی کمک کند؛ در این حالت هیچ نقطه کوری برای رصد توسط پلیس باقی نمی‌ماند.

در آینده با توسعه این فناوری، می‌توان افراد گرفتار در مناطق خطرناک را با توانایی مشاهده تهدیدات موجود، راحت‌تر و سریعتر نجات داد.

منبع

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا