جراحی، بهترین روش درمان قوز شست پا

ه گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، نیلوفر طهمورسی در مورد این تحقیق گفت: عارضه هالوکس والگوس بیماری شایعی است که با روش‌های متنوعی از جمله تعدیل کفش پا، پدهای مخصوص و استفاده از ارتوز و عمل جراحی درمان می‌شود. برای دستیابی به بهترین روش درمان این بیماری، با استفاده از نرم‌افزارهای TRACKER و MATLAB و SPSS در حوزه مهندسی کمک گرفتیم.

طهمورسی ادامه داد: مشابه این پژوهش در حوزه پزشکی انجام شده است اما به صورت سینماتیکی (یعنی در حوزه مهندسی) در ایران و خارج از کشور برای اولین بار است که انجام شده است.

این محقق افزود: برای انجام این تحقیق روزهای متمادی در مطب پزشک حضور پیدا کردیم و از بیمارانی که دچار این عارضه بودند هم قبل از عمل و هم بعد از عمل جراحی فیلم تهیه کرده و این فیلم‌ها را با کمک نرم‌افزار TRACKER تحلیل کردیم.

این دانشجوی واحد علوم و تحقیقات گفت: با گرفتن فیلم و تحلیل حرکات پای بیماران و مقایسه راه رفتن آن‌ها قبل و بعد از عمل جراحی به این نتیجه رسیدیم که تعداد زیادی از بیماران بعد از انجام عمل هالوکس والگوس بهبودی کامل پیدا می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، این تحقیق در قالب پایان‌نامه نیلوفر طهمورسی دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی پزشکی – بیومکانیک با عنوان «بررسی سینماتیکی روند بهبود عارضه هالوکس والگوس» به راهنمایی دکتر کامران حسنی و مشاوره دکتر مصطفی رستمی انجام شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا