اجرای ۲۰ طرح ملی و بین‌المللی در مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا

حمیدرضا خانکه امروز در بازدید اعضای برد تخصصی سلامت در حوادث و بلایای وزارت بهداشت از این دانشگاه با اشاره به اقدامات و برنامه‌های گروه آموزشی سلامت گفت: این چهارمین بازدید اعضای برد تخصصی سلامت در حوادث و بلایا از این مجموعه است و ما در هر چهار دوره توسط برد تخصصی تایید شده‌ایم.

وی در ادامه افزود: ۲۰ طرح ملی و بین‌المللی در  مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا در حال انجام است. اولین مرکز در کشور هستیم و امکان مشارکت علمی با سازمان جهانی بهداشت و دانشگاه‌های معتبر داخل و خارج از کشور و همچنین استفاده از منابع مالی داخل و خارج از کشور را دارد.

 مدیر گروه آموزشی سلامت در حوادث و بلایای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اشاره به اینکه مدیریت دانشگاه همواره از این مجموعه حمایت کرده، اظهار کرد: سه حوزه اصلی حوادث و بلایای طبیعی و کاهش خطر حوادث و بلایا در حوزه سلامت، حوادث ترافیکی و معلولیت‌ها و مصدومیت‌های ناشی از آن و تغییرات جوی و گرم شدن کره زمین و تاثیر آن بر سلامت مردم، به عنوان محور کار مرکز است.

خانکه افزود: در حال حاضر ۱۵ دانشجوی دکتری و سه دانشجوی فوق دکتری در این گروه در حال تحصیل هستند و ۹۰ درصد این دانشجویان پژوهانه(گرنت) دارند و در پروژه‌های مختلف مرکز سلامت در حوادث و بلایای دانشگاه مشغول فعالیت هستند. ۱۰ تن از دانشجویان دکترای این گروه، به‌عنوان مدرس ملی در حال برگزاری کارگاه‌های آموزش و تدریس هستند.

وی یادآور شد: با دانشگاه‌های لایپزیک، مونیخ و فقای کشور آلمان همکاری مشترک داریم. همچنین با دانشگاه گدانسک کشور لهستان و دانشگاه کارولینسکای سوئد همکاری داریم. همچنین با شهرداری تهران، نیروی انتظامی، وزارت بهداشت، سازمان اورژانس، معاونت پرستاری وزارت بهداشت، سازمان مدیریت بحران در حال همکاری و اجرای پروژه هستیم.

 امیر مسعود عرب، رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات و پروژه‌های مرکز سلامت در حوادث گفت: زحمات دکتر خانکه در این گروه و مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا بر کسی پوشیده نیست. این مرکز پروژه‌ها و قراردادهای ملی و بین‌المللی زیادی را در دست اقدام دارد.

وی تصریح کرد: پیشرفت و توسعه دانشگاه در تمامی حوزه‌ها یکی از اهداف مدیریتی بنده است و با کمک همکاران دانشگاه به دنبال تحقق اهداف‌مان هستیم.

مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، الگویی برای سایر دانشگاه‌ها

علی محرابی عضو برد تخصصی سلامت در حوادث و بلایای وزارت بهداشت نیز در این جلسه گفت: گروه و مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی یک الگو برای سایر دانشگاه‌ها است. با دیدن توانمندی‌های این مجموعه احساس غرور می‌کنیم.

 محرابی ادامه داد: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در رشته سلامت در حوادث و بلایا یک دانشگاه پیشتاز است. برای حفظ این پیشتازی باید در زمینه‌های تامین نیروی انسانی، مالی، سخت افزاری و نرم افزاری حمایت شود. این مجموعه برای دانشگاه و حتی کشور درآمد زاست. لازم است برای جذب دانشجوی خارجی مکانیزمی تعریف شود و پروژه‌های بین‌المللی بیشتری انجام شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، وی در پایان تصریح کرد: ادغام شماره‌های امدادی یکی از اقدامات درخور توجه مرکز تحقیقات سلامت در حوادث دانشگاه است. تربیت فوق دکترا یکی دیگر از نقاط قوت این مجموعه است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا