فعالیت های مشترک پژوهشی میان استرالیا و ایران باید توسعه یابد

دکتر آنتونیو وردجو گارسیا که به منظور شرکت در دوازدهمین کنگره بین المللی 'دانش اعتیاد ' در تهران به سر می برد، سطح دانش و توسعه علوم در فضاهای آموزشی و تحقیقاتی در ایران را مطابق با استانداردهای جهانی دانست و گفت: شرکت گسترده دانشجویان، اساتید، محققان و پژوهشگران چندین کشور در این کنگره بین المللی، بیانگر ترویج و ارتقای دانش به خصوص علاقه مندی به توسعه علوم شناختی در ایران است.

وی انجام طرح های تحقیقاتی در زمینه مداخلات شناختی، بازتوانی شناختی و تصمیم گیری در زمینه اعتیاد را حاصل تجربیات خود یاد کرد و افزود: ارایه مقالات گسترده از سوی محققان و اساتید در ارتباط با راه های پیشگیری از اعتیاد، بررسی مداخلات شناختی و بازتوانی شناختی به کنگره بین المللی دانش اعتیاد، نشانه ترویج و توسعه علوم شناختی در ایران است.
استادیار دانشگاه موناش استرالیا تصریح کرد: با توجه به وجود ظرفیت و پتانسیل های فراوان علمی ، آموزشی و پژوهشی در ایران، محققان اساتید و متخصصان ایران و استرالیا می توانند در بخش های مختلف تحقیقاتی بویژه در حوزه های علوم شناختی با یکدیگر همکاری مشترک داشته باشند.
وی افزایش سطح آگاهی و اطلاعات در زمینه اعتیاد به ویژه در میان جوانان را از راه های اصلی پیشگیری از این پدیده اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: توجه به توانبخشی و بازتوانی شناختی معتادان نیز امری ضروری است و به همکاری و تلاش های گسترده نیاز دارد.
این محقق حوزه علوم شناختی نحوه ارایه و انتقال اطلاعات در خصوص یافته های تحقیقاتی در بخش های علوم شناختی به ویژه دانش اعتیاد را یک راهکار موثر و مفید برای پیشگیری از اعتیاد، بازتوانی و توانبخشی معتادان و بررسی مداخلات شناختی در میان افراد مبتلا یاد کرد و گفت: پژوهشگران و متخصصان وظیفه مهمی برای مقابله با اعتیاد در میان افراد بویژه جوانان بر عهده دارند.
دوازدهمین کنگره بین المللی' دانش اعتیاد ' به منظور بررسی فعالیت های علمی و تخصصی در حوزه های بالینی و تحقیقاتی اعتیاد و ایجاد یک رویکرد سازنده در پیشگیری و درمان این پدیده اجتماعی چهارشنبه هفته گذشته در تهران برگزار و طی آن بخشی از دستاوردهای طرح های پژوهشی مصوب ستاد علوم شناختی در زمینه اعتیاد در این نشست بین المللی تشریح شد.
در این کنگره اساتید، صاحب نظران، اندیشمندان، پژوهشگران و دست اندرکاران علمی، تحقیقاتی و تخصصی در سطح ملی و بین المللی، نقطه نظرات و تجارب خود در زمینه آخرین یافته های پژوهشی در حوزه اعتیاد از منظر علوم پایه، بالینی، اجتماعی، حقوق و اثرات و پیامدهای مصرف مواد اعتیادآور را به اشتراک گذاشتند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا