نوزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی هنرستانهای فنی و حرفه ای پایان یافت

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،  در این دوره از رقابت ها از 124 نفر برگزیده نوزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی هنرستانهای فنی و حرفه ای و کار دانش سراسر کشور تحلیل شد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر نگاه و دیدگاه آموزش و پرورش و آموزش عالی و همچنین خانواده ها به سمت مهارت آموزی است.
علی زرافشان روز چهارشنبه در آیین اختتامیه نوزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی هنرستانهای کشور در شهرکرد افزود: توسعه متوازن و ایجاد تعادل در جامعه با تغییر نگاه و اهمیت دادن به نخبگان در حوزه های مختلف میسر می شود.
وی گفت: این جشنواره به منظور معرفی توانمندی ها و استعداد هنرجویان هنرستانها و شکوفایی خلاقیت ها و هنری هنرجویان برگزار شده است.
زرافشان اظهار داشت: برگزاری این جشنواره ها در راستای رشد و شکوفایی و ارتقای فرهنگ مهارت آموزی و آموزش های فنی وحرفه ای است.
مدیرکل دفتر آموزش های سازمان فنی و حرفه ای نیز گفت: در بخش آغازین این جشنواره 9 هزار و 300 هنرجو با ارائه آثار خود در بخش آموزشگاهی به رقابت پرداختند که از این بین 174 اثر از 25 استان کشور به مرحله کشوری راه یافت.
سیدمحسن حسینی مقدم افزود: از بین آثار برتر ارائه شده به مرحله کشور 143 اثر از هنرجویان دختر و مابقی از هنرجویان پسر بودند که 124 اثر به عنوان آثار برتر انتخاب و معرفی شد.
استاندار چهارمحال وبختیاری نیز در این آیین افزود: برگزاری جشنواره های هنرستانها فرصتی برای ارتقای سطح کیفی آموزش ها و افزایش مهارت آموزی جوانان است.
اقبال عباسی افزود: تقویت اشتغال و کاهش بیکاری از راه گسترش مهارت آموزی در نظام آموزشی مسیر می شود تا بتوان جوانان را به سمت کسب مهارت و ایجاد اشتغال در بخش های مختلف تولیدی سوق داد.
وی با بیان اینکه 50 درصد اشتغال استان چهارمحال وبختیاری در حوزه کشاورزی است، اظهار داشت: افزایش آموزش های مهارتی در این بخش ضزوری است.
وی گفت: توجه به آموزش های فنی و حرفه ای و کار و دانش در ایجاد اشتغال مولد و پایدار و شغل های تخصصی موثر است و با افزایش این مهارتها می توان وضعیت اقتصاد کشور را تغییر داد.
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری نیز گفت: مرحله کشوری این جشنواره در 12 رشته و 41 زمینه مختلف از جمله رشته های تولید برنامه های تلویزیونی، سینما، نمایش، گرافیک، فتوگرافیک، طراحی و دوخت، معماری داخلی، صنایع دستی گرایش فرش، نقاشی و پویانمایی، صنایع چوب و مبلمان در شهرکرد برگزار شد.
بهروز امیدی افزود: این جشنواره به منظور ایجاد انگیزه برای حضور دانش آموزان در مراکز فنی و حرفه ای و ارتقای سطح کیفی آموزش های فنی و حرفه ای و ایجاد انگیزه لازم برای جذب، هدایت و راهنمایی استعدادها و ارزیابی کیفیت و ارائه آموزش های تخصصی در بخش نظری و کارگاهی برگزار شد. 
نوزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی هنرستانهای فنی و حرفه ای سراسر کشور به مدت سه روز در شهرکرد برگزار شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا