راه اندازی شرکت تعاونی دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی برای تجاری سازی

رییس جهاددانشگاهی استان البرز با اشاره به ثبت مرکز "نوآوری گرافیک" از سوی این واحد گفت: تلاش داریم از ظرفیت دانش‌آموختگان استان استفاده کنیم و با توجه به تفاهم نامه منعقد شده میان جهاددانشگاهی و وزارت کار درصدد هستیم "شرکت تعاونی دانش‌آموختگان" را به منظور تجاری‌سازی دستاوردهای این قشر دانشگاهی راه‌اندازی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در راستای نیاز جامعه به اشتغال، مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی در استان رویکرد اصلی خود را بر مبنای آموزش‌های کوتاه‌مدت مهارتی قرار داده است و در بخش‌های متنوعی همچون حوزه هنر، فناوری اطلاعات، علوم پزشکی، فنی مهندسی، علوم انسانی، تربیت مربی، زبان‌های خارجه، حقوق، صنایع، مدیریت و … دوره‌های گوناگونی را طراحی و اجرا کرده است؛ به گونه‌ای که بخشی قابل توجهی از فراگیران دوره‌های مهارتی جذب بازار کار شده‌اند.

هاشمی‌راد افزود: تلاش حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی استان برای نهادینه کردن فرهنگ گفت‌وگو و نقد و مناظره از طریق مسابقات مناظرات دانشجویی و همچنین دستیابی به مدلی در شناسایی و جذب ایده‌های شهروندان به منظور عملیاتی کردن این ایده‌ها از جمله برنامه‌های این معاونت در راستای پاسخگویی به نیازهای جامعه است.

این مسوول به ثبت "مرکز نوآوری گرافیک" از سوی این واحد نیز اشاره کرد و ادامه داد: در این مرکز در پی آن هستیم که از ظرفیت دانش‌آموختگان در سطح استان استفاده کنیم و با توجه به تفاهم نامه منعقده جهاد دانشگاهی و وزارت کار درصدد هستیم شرکت تعاونی دانش‌آموختگان را به منظور تجاری‌سازی دستاوردهای این قشر دانشگاهی راه‌اندازی کنیم.

وی طراحی و اجرای" پیمایش ملی خانواده "را یکی از طرح‌های شاخص این واحد و در راستای نیازهای جامعه عنوان کرد و گفت: خانواده مهمترین رکن در نظام اجتماعی است که باید شناخت دقیقی از آن داشته باشیم و با برنامه‌ریزی صحیح هرگونه آسیبی را از این رکن مهم دور کنیم.

هاشمی راد همچنین به اهمیت و آثار ارتباطات موثر جهاددانشگاهی و دستگاه‌ها و نهادهای استانی اشاره و خاطرنشان کرد: هر جا که سازمان‌ها به این نهاد اعتماد کرده‌اند پاسخ مناسبی نیز دریافت کرده‌اند.

وی توضیح داد: به عنوان مثال در سال گذشته مرکز "ایسپای البرز" شش موج نظرسنجی انتخابات ریاست‌جمهوری در استان انجام داد که نتایج واقعی انتخابات با نتایج موج ششم این نظرسنجی‌ها کاملا همخوانی داشت و این موضوع باعث شد بارها این دقت نظرسنجی‌ها از سوی مسوولان استانی مورد تقدیر قرار گیرد.

رییس جهاددانشگاهی استان البرز اجرای موفق چهارمین "جشنواره علم تا عمل استان"، اعطای مجوز راه‌اندازی "دفتر خدمات تسهیلگری اجتماعی" به جهاددانشگاهی البرز، ارایه خدمات مشاوره کارآفرینی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی استان، اجرای آموزش‌های ضمن خدمت کارکنان دولت، نظارت بر طرح "آمایش سرزمینی استان البرز"، راه‌اندازی آموزش‌های پیش از ازدواج زوجین، را از جمله ماموریت‌های محوله به جهاددانشگاهی البرز برشمرد.

وی با اشاره به چشم انداز جهاددانشگاهی البرز گفت: در حوزه پژوهشی بر آن هستیم که قطب علوم انسانی شویم و در همین راستا نیز پژوهشکده‌ای از سوی این واحد استانی در حال راه‌اندازی است.

وی تبدیل مرکز "نوآوری گرافیک" به مرکز "رشد" و همچنین راه‌اندازی مراکز نوع ب فرهنگی را از جمله اقدامات میان‌مدت در این واحد دانست و تصریح کرد: تخصصی کردن آموزش‌های کوتاه‌مدت و ارتقای مستمر کیفی این آموزش‌ها نیز از جمله اقدامات پیش روی حوزه آموزشی است.

رییس جهاددانشگاهی استان البرز در ادامه به وضعیت اقتصادی کشور نیز اشاره کرد و گفت: کشور ما در تنگنای اقتصادی قرار دارد و دشمنان درصدد هستند با راه‌اندازی جنگ اقتصادی ما را با بحران مواجه کنند. باید به‌هوش باشیم و با اتخاذ تدابیر لازم و برنامه‌ریزی صحیح، مانع جریان‌سازی و موج‌آفرینی آنان شویم.

هاشمی راد خاطرنشان کرد: جهادگران در جهاددانشگاهی از ابتدای تاسیس تاکنون با حفظ روحیه خودباوری و مدیریت جهادی تلاش کرده‌اند الگوی اقتصادی مناسبی را پیاده‌سازی کنند که همواره بر کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری و خلق موقعیت‌های نوآورانه تاکید داشته است.

وی تصریح کرد: جهاددانشگاهی مصداق بارز الگوی اقتصاد مقاومتی است که بر اقتصاد درون‌زا و خودباوری نیروها متمرکز شده است.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی البرز، هاشمی راد در پایان مهم‌ترین سرمایه جهاددانشگاهی را نیروهای انسانی این نهاد دانست و اظهار کرد: با توجه به روحیه جهادی، اخلاق‌مداری و اتکا بر نیروی انسانی متعهد و متخصص، امیدواریم بتوانیم همچون گذشته مسوولیت‌های خود را در عرصه علم و عمل پیش ببریم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا