۳۲۰ کیلومتر در ساعت با فولکس جتا + گالری تصاویر

مدل جدید فولکس جتا که مدل ۲۰۱۹ این خودرو است، با موتوری بزرگ‌تر و توربوشارژ شده به بازار عرضه خواهد شد و قصد دارد تا رکوردی که در دو قرن اخیر پابرجا مانده است را از آن خود کند. این خودرو نشان می‌دهد که فولکس‌واگن برنامه‌های خود در بازار مسابقات ماشین‌سواری را به‌شدت جدی گرفته است.

پیش‌ازاین این شرکت در مسابقات پایک پیک توانست تا رکوردی را به کمک خودروی الکتریکی خود به دست بیاورد و امروز نیز این شرکت به سراغ عرضه مدل جدید جتا رفته است تا بتواند یک نوع دیگر موتور رکوردشکن را در اختیار داشته باشد. مدل ۲۰۱۹ جتا برخلاف مدل‌های قبلی به‌جای یک موتور ۱٫۴ لیتری از یک موتور ۲ لیتری توربو شارژ شده بهره می‌برد.

این تقویت موتور باهدف این است که این خودرو بتواند در مسابقات هفتگی سرعت در بونویل شرکت کرده و بتواند رکورد موجود در این کلاس که 333 و نیم کیلومتر بر ساعت است را جابجا کند. به‌این‌ترتیب با قدرتمندتر شدن موتور این وسیله نقلیه می‌توان توان ۲۲۰ اسب بخار و گرانش ۲۵۸ پوند بر فوت را تجربه کرد که تقریبا می‌توان گفت برای این کلاس از وسایل نقلیه، رقمی شگفت‌انگیز است.

به‌این‌ترتیب بدون شک رکورد ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت توسط این خودرو شکسته خواهد شد ولی باید دید که آیا سیستم تعلیق ویژه‌ای خودرو و کاهش وزن اعمال شده بر روی جتا ۲۰۱۹ می‌تواند موجب شود که این وسیله نقلیه به سطحی فراتر از ۳۳۴ کیلومتر برسد یا خیر. در ادامه می‌توانید تصاویر منتخبی از این وسیله نقلیه زیبا را مشاهده کنید.

منبع: Cnet

ترجمه: احمد محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا