ترامپ همچنان برای هدایت افکارعمومی تلاش می کند

به گزارش سیناپرس به نقل از دیجیاتو، کمپانی Data Propria پروژه ای تحلیلی را آغاز کرده که از برخی جنبه ها شباهت هایی با کمپین کمبریج آنالیتیکا دارد. همان برنامه ای که به عقیده برخی کارشناسان نقشی تعیین کننده در انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۶ داشت.

موسس کمپانی مورد بحث «مت کزوفسکی» است که تا چند ماه پیش سمت مدیر محصولات را در کمبریج آنالیتیکا بر عهده داشت. به جز مت سه نفر دیگر از کارمندان سابق او نیز در کمپانی تازه تاسیسش استخدام شده اند.

هدف از تاسیس Data Propria تحلیل علمی فعالیت های کاربران و رفتارشناسی آن ها در فضای وب جهت ارائه مشاوره به کمپانی های تبلیغاتی اعلام شده است. البته به خوبی می دانیم که این داده ها در چه موقعیت های دیگری نیز به کار خواهند آمد.

کزوفسکی گرچه هنوز همکاری مستقیم شرکتش با تیم تبلیغاتی ترامپ را تایید نکرده، اما اعتراف کرد که تیم او یک همکاری محدود با کمپین جمهوری خواهان برای انتخابات میان دوره ای مجلس سنا خواهد داشت.

هنوز به طور دقیق مشخص نیست که کمپانی مذکور چگونه می خواهد فعالیت های خود را در مسیر قانونی نگه دارد، به خصوص که به نظر می رسد آنها در حال طی کردن مسیری مشابه با جد خود، کمبریج آنالیتیکا هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا