راه اندازی نخستین مرکز تحقیقات پرتو درمانی سرطان توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران

رییس مرکز تحقیقات پرتو درمانی سرطان دانشگاه علوم پزشکی تهران، از اخذ مجوز تاسیس مرکز تحقیقات پرتو درمانی سرطان توسط این دانشگاه خبر داد و گفت: تلاش‌های پیگیر مسئولان دانشگاه منجر به "موافقت اصولی" راه اندازی این مرکز از معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد.
 

دکتر پیمان حداد در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه این مرکز در آینده به قطب مهم تشخیص و تحقیق سرطان منطقه تبدیل می‌شود، اظهار کرد: هدف از راه اندازی مرکز تحقیقات پرتو درمانی سرطان، درمان بیماران مبتلا به سرطان در کشور است.رییس مرکز تحقیقات پرتو درمانی سرطان ادامه داد: این مرکز تحقیقات در حوزه پژوهش های کاربردی رابطه تنگاتنگی با دو مرکز تحقیقات سرطان و مدل های تجربی سرطان دارد. امیدوارم راه اندازی این مرکز موجب بهبود تحقیقات بالینی و پایه در حوزه سرطان شود.

وی با بیان این مطلب که بعد از جراحی، پرتو درمانی یکی دیگر از درمان های اصلی سرطان محسوب می‌شود، اظهارکرد: پرتو درمانی در درمان بسیاری از سرطان‌ها از جمله گردن و سینه بسیار موثر است. در این مرکز تحقیقات از رشته‌های مختلف مانند فیزیکدانان، رادیولوژیست‌ها و جراح سرطان جهت هم فکری کمک گرفته می‌شود.این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه مرکز تحقیقات پرتودرمانی سرطان تا موافقت قطعی از وزارت بهداشت قادر به جذب هیات علمی نیست، گفت: این مرکز تحقیقات باید پژوهش های کاربردی و مقاله ارائه کند تا بتواند موافقت قطعی را از وزارت بهداشت کسب کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا