کنگره آمریکا از گوگل و توییتر بازخواست خواهد کرد

ماجرای رسوایی فیس‌بوک و درخواست توضیح از مارک زاکربرگ در کنگره آمریکا را نمی‌توان امری عجیب و غیرقابل باور دانست. بر اساس همین روند نیز به نظر می‌رسد که کنگره آمریکا قصد دارد تا ریشه مشکلات داده‌ای را در تمامی شبکه‌های اجتماعی پیدا کند و تنها به فیس‌بوک بسنده نخواهد کرد.

بر اساس گزارش‌های به دست آمده، فیس‌بوک در این میان تنها نخواهد بود و به‌زودی دیگر غول‌های فناوری مانند گوگل و توییتر نیز به کنگره فراخوانده خواهند شد تا توضیحاتی را ارائه کنند. این امر نشان می‌دهد که به‌زودی شاهد یک بحران اجتماعی بزرگ برای سیلیکون ولی خواهیم بود.

البته از یکسو این ماجرا برای فیس‌بوک بهتر خواهد بود زیر مسلما کنگره بدون دلیل اقدام به درخواست توضیحاتی از شرکت‌های دیگر نکرده است و همین موضوع نیز می‌تواند به وجهه فیس‌بوک کمک کرده و نشان بدهد که این دست از بحران‌ها، بخشی از ذات کار در این رده است.

نکته جالب این است که وقتی درباره این ماجرا از توییتر و گوگل درخواست نظر رسمی به رسانه‌ها شد، توییتر اعلام کرد که پاسخی ندارد و گوگل حتی از دادن همین پاسخ نیز خودداری کرد. این امر نشان می‌دهد که چنین موضوعی برای هر دو غول سیلیکون ولی نگران کننده است.

به این ترتیب باید منتظر ماند که پس از گوگل و توییتر، شرکت‌های دیگر نیز به کنگره آمریکا فراخوانده شوند. ماجرای فیس‌بوک مانند گلوله برفی بود که از بالای کوه به پایین هل داده شده است و هرچقدر که بیشتر بگذرد، این گلوله بزرگ‌تر و بزرگ‌تر خواهد شد و شرکت‌های دیگری به این فرایند افزوده خواهند گشت.

منبع: Cnet

ترجمه: احمد محمدحسینی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا