اجرای طرح پزشک خانواده نیازمبرم سیستم پزشکی و پیراپزشکی در ایران است

به گزارش ایرنا، دکتر سوزانه حجت عصاری روز دوشنبه درحاشیه برگزاری کنگره بین المللی خون در یاسوج در جمع خبرنگاران افزود: یکی از معضلات و ضعف های اساسی در حوزه پزشکی و درمانی در ایران تمرکز بر روی تنها برخی شاخه های پزشکی است.

وی تصریح کرد: این امر باعث شده تا برخی از پزشکان در رشته های مختلف دیگر حتی به حاشیه رانده شوند و نظام ارجاعی به صورت منظم و ساماندهی شده شکل نگیرد.

دکتر حجت عصاری یادآور شد: با اجرای دقیق طرح نظام پزشک خانواده سطح درمان شکل فراگیرتری به خود می گیرد و حتی عدالت در درمان برای لایه های میانی جامعه و اقشار کم درآمد نیز تحقق می یابد.

این متخصص بیماری های خونی اهل ایران و مسوول تحقیقات پزشکی سازمان انتقال خون فرانسه تاکید کرد: البته فرهنگ سازی و اعتماد سازی همراه با اجرای این طرح امری ضروری و اجتناب ناپذیر محسوب می شود.

وی با تاکید بر اینکه پیشرفت های علم پزشکی ایران صاحبنظران و جامعه پزشکی جهان بویژه کشور فرانسه را به حیرت واداشته است، افزود: امروزه سطح درمان انواع بیماری ها و صنعت دارویی در ایران به رغم تحریم ها و فشارهای اقتصادی از بسیاری از کشورهای جهان برتر است.

دکتر سوزانه حجت عصاری از دیگر راهکارهای اساسی تقویت و ارتقا جایگاه علم پزشکی در ایران را هماهنگ سازی بین سیستم های مختلف پزشکی، پاراپزشکی و پیراپزشکی اعلام کرد.

وی ابراز داشت: باید بین جامعه پزشکی در بخش دولتی و خصوصی، سیستم پرستاری، آزمایشگاهی و حتی بیمه ای هماهنگی و تعامل مثبت وجود داشته باشد.

دکتر سوزانه حجت از هماهنگی و تشکیل انجمن های مختلف علمی و پزشکی بین گروه های پزشکی ایرانیان مقیم فرانسه خبر داد وگفت: انجمن های خیریه ، بیماری های خاص و زنجیره امید از مهمترین این انجمن ها هستند.

وی ابراز داشت: سازمان انتقال خون فرانسه اگر چه در سال 2000 فعالیت خود را آغاز کرد و قدمت کمتری نسبت به انتقال خون ایران دارد اما اکنون ارتباط مطلوب و مثبتی بویژه در زمینه آموزش و تحقیقات بین دو کشور برقرار است.

کنگره بین المللی خون، بیماری ها و کاربردهای بالینی آن از امروز و به مدت چهار روز در یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد در حال برگزاری است.

بیش از 60 انجمن و موسسه علمی و پزشکی از 14 کشور جهان در این کنگره حضور دارند.

برخی از شخصیت های جامعه پزشکی ، اندیشمندان و متخصصان علم پزشکی در ایران نیز در این کنگره شرکت کرده اند.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا