فرصت های جدید در افزایش موفقیت لانه گزینی

بر اساس نتایج انتشار یافته در زمینه غربالگری قبل از لانه گزینی با بهره گیری از تکنیک های نسل جدید تعیین توالی نشان داده اند که موفقیت لانه گزینی حتی در صورت انتقال یک جنین به رحم تا بیش از 70 درصد افزایش داشته است و از آنجا که روش تعیین توالی در سطح ژنوم صورت می گیرد، امکان بررسی همزمان بیماری های تک ژنی در کنار ناهنجاری های کروموزومی نیز فراهم شده است.

لازم به ذکر است میزان موفقیت لانه گزینی در حال حاضر بین 20 تا 15 درصد به ازای هر جنین منتقل شده به رحم مادر می باشد. در حال حاضر راه اندازی و بهینه سازی تکنیک های جنین شناسی و ژنتیکی مرتبط با این فناوری، جهت بهره بردن از این فرصت جدید  و ارائه خدمات کمک باروری در سطحی جدید در حال انجام است که اطلاعات تکمیلی در این خصوص، در اولین کنگره بین المللی تولیدمثل که همزمان با اولین جشنواره تولید مثل که مورخ 2 الی 4 خرداد ماه سال جاری در مرکز همایش های رازی برگزار خواهد شد، ارائه می گردد.

گفتنی است که بیش از 70 گروه تخصصی حوزه پزشکی و علوم پزشکی  هدف در این کنگره می باشند که به آن ها امتیاز باز آموزی تعلق خواهد گرفت از جمله شامل متخصصین زنان، مامایی، اورولوژی، جنین شناسی، پزشکان عمومی، دامپزشکان، کلیه گرایش های علوم پایه پزشکی، زیست شناسی، علوم آزمایشگاهی، پاتولوژی و … می باشند.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کنگره می توانند به نشانی اینترنتی www.iserb.ir/iserb2015 مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 22431945 تماس حاصل نمایند.

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا