معماری شهری مناسب، ضرورتی برای مقابله با چاقی ایرانیان است

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، محمد شریعتی روز شنبه در سمینار تازه های چاقی و دیابت، چاقی را یک مشکل جدی در کشور عنوان کرد و گفت: برای حل معضل چاقی نیازمند اقدامات ریشه ای و اساسی در کشور هستیم و بدون شک اهمیت بیماری های غیر واگیر بر کسی پوشیده نیست. 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن ابراز نگرانی از روند صعودی چاقی در کشور گفت: آمار چاقی و دیابت کسانی که در سامانه یکپارچه بهداشت( سیب) دانشگاه علوم پزشکی تهران ثبت شده، بسیار وحشتناک است و ما شاهد 30 درصد چاقی و 40 درصد اضافه وزن و همچنین بین 4 تا 10 درصد افزایش دیابت هستیم.
وی پیشگیری را در بحث چاقی و دیابت بسیار مهم خواند و گفت: ما برای حل اساسی مشکل چاقی نیازمند اصلاح سبک زندگی خود هستیم و برای اصلاح سبک زندگی نیازمند اصلاح قوانین و مقررات هستیم و تجربه نشان داده است تلاش برای حل مشکل چاقی مردم بدون توجه به رفع مشکلات ریشه ای در جامعه از جمله نبود معماری شهری مناسب برای پیاده روی و ارائه نشدن غذاهای کم کالری و فیبردار در رستوران ها، تنها چند ماه دوام خواهد داشت.
سمینار دو روزه تازه های چاقی و دیابت توسط مرکز تحقیقات چاقی و عادت غذایی پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران و بخش تغذیه بالینی بیمارستان دکتر شریعتی در روزهای 21 الی 22 مرداد ماه در مرکز همایش های بیمارستان امام خمینی در حال برگزاری است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا