تقويت جهاد دانشگاهي نياز کشور را به صورت تصاعدي فراهم مي‌کند

به گزارش سیناپرس به نقل از  روابط عمومي جهاد دانشگاهي چهارمحال و بختياري، دکتر شايان شامحمدي، رئيس دانشگاه شهرکرد، در بازديد از مجموعه جهاد دانشگاهي استان  اظهار کرد: خوشبختانه جهاد دانشگاهي استان چهارمحال و بختياري طي دو سال اخير تحولات قابل توجه و مشهودي در زمينه‌هاي فضاهاي فيزيکي و ساختماني،  پژوهشي، فناوري، آموزش‌هاي کوتاه مدت و فعاليت هاي متنوع فرهنگي ايجاد کرده است.
وي با اشاره به اينکه روحيه کاري و تلاش دانش بنيان اين مجموعه ستودني است، افزود: نام جهاد دانشگاهي نامي هوشمندانه است که تلاش بنيادين مفهوم دقيق‌تر اين نهاد محسوب مي‌شود.
رئيس دانشگاه شهرکرد تلاش‌‎هاي جهاد دانشگاهي واحد چهارمحال و بختياري را قابل تقدير دانست و گفت: اين نهاد از لحاظ تقويت فرهنگ، فناوري و با نگاه به درون و بحث آموزش‌‎هاي کاربردي به منظور آماده کردن فارغ التحصيلان تئوري محور و حرفه اي مدار، آمادگي لازم در خصوص ايجاد ارتباط ميان دانشگاه و صنعت را دارد.
وي با بيان اينکه تعريف هر نهاد و دستگاهي که يک تعريف فني، پژوهشي و آموزشي باشد به همان اندازه مي‌تواند در جامعه تاثير بگذارد، تصريح کرد: تعريف جهاد دانشگاهي تعريفي علمي، پژوهشي و فرهنگي است که مي‌تواند علاوه بر تاثير در اجتماع و کشور، در استان نيز تاثير بسزايي داشته باشد.
شامحمدي گفت : تقويت اين نهاد به لحاظ اعتبارات، امکانات و مديريت به همان ميزان تاثير گذار است که مي‌تواند به صورت تواني و تصاعدي، نياز کشور را فراهم کند.
رييس دانشگاه شهرکرد با اشاره به اينکه امکانات لازم براي دانشجويان بعد از فارغ التحصيلي فراهم نيست، تصريح کرد: بايستي دانشجويان نسبت به شغلي که انتخاب مي‌کنند آشنايي کامل داشته باشند و مکاني همچون جهاد دانشگاهي وجود داشته باشد که به صورت حرفه‌اي آموزش ببينند.
وي ادامه داد: جهاد دانشگاهي مي تواند نقش موثري در جامعه ايفا کند که خوشبختانه تاکنون اين نهاد کارهاي مطلوبي را انجام داده است.
شامحمدي با بيان اينکه اين نهاد انقلابي در بحث‌هاي بنيادين از جمله ايجاد مجموعه رويان که کار بي نظيري در سطح کشور بوده، تاثيرگذار است، تصريح کرد: مرکز بانک خون بند ناف که در جهاد دانشگاهي چهارمحال و بختياري ايجاد شد، کار بنياديني است و همه اين فعاليت‌ها نشان دهنده اين است که اين نهاد مي‌تواند نقش به سزايي را در حوزه‌هاي مختلف ايفا کند.
وی خاطرنشان کرد: بايستي بسترهاي لازم در استان براي شناساندن اين مجموعه افزايش يابد که قطعاً شناخت اين نهاد موجب افزايش رويکرد مثبت مردم به اين مجموعه شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا