پرچم ویبره کمک داوران ساخت صنعتگران کشور رونمایی می شود

به گزارش ایرنا،دکتر 'رضا قراخانلو' روز شنبه در نشست خبری در دهمین همایش بین المللی علوم ورزشی که در محل پژوهشگاه تربیت بدنی برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: در صورت تأیید عملکرد این دستگاه ها، تولید انبوه آنها را در داخل کشور اغاز خواهیم کرد و در این زمینه به خودکفایی خواهیم رسید.

وی ادامه داد؛ امروزه در جهان ارتباط میان داور وسط و کمک داورهای دروازه، داور جانشین و رزرو بسیار مهم است زیرا در بازی فوتبال، اتفاقاتی در لحظه می افتد که امکان بازبینی انها میسر نیست بنابراین ارتباط تله میان تیم داوری بسیار مهم است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین برای برقراری ارتباط میان تیم داوری در حین بازی فوتبال از سیستم گوشی و تله استفاده می شود که ما این سیستم را در حال حاضر از خارج از کشور خریداری می کنیم و رقم قابل توجهی هزینه آن می شود.
رییس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی با اشاره به لیگ حرفه ای فوتبال گفت: در سال بیش از 3000 مسابقه فوتبال در کشور برگزار می شود که ساخت داخلی این دستگاه ها می تواند به کاهش هزینه برگزاری این مسابقات کمک قابل توجهی کند. 
قراخانلو ادامه داد: همچنین بسیار اتفاق می افتد که در بازی فوتبال داور وسط بازی متوجه حرکت پرچم کمک داور نمی شود که با استفاده از پرچم ویبره این مشکل برطرف می شود
به گفته قره خانلو، پرچم ویبره از دو بخش بازوبند ویبره و پرچم کمک داور ساخته شده است که بازوبند ویبره به دست داور وسط بسته می شود و پرچم در دست کمک داور قرار می گیرد ؛ این پرچم دارای دکمه ای بر دسته آن است که به محض فشرده شدن توسط کمک داور، بازوبند داور وسط به لرزه در می آید؛ این پرچم تا کنون از خارج خریداری می شد و نمونه داخلی آن ساخته نشده بود.
قراخانلو در مورد اسپری کف نیز گفت: این اسپری دارای خصیصه های خاصی از جمله محو شدن بعد از چند ثانیه استفاده بدون بر جای گذاشتن اثرا بر محیط زیست است. این اسپری فعلا از خارج خریداری می شود و با توجه به شمار زیاد مسابقات فوتبال هزینه زیادی صرف خرید آن می شود، خودکفایی در زمینه تولید ان می تواند موجب کاهش این هزینه ها شود. 
رییس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی گفت: صنعتگران داخلی که موفق به ساخت این دستگاه ها شده اند، معتقدند که عملکرد این دستگاه ها تفاوتی با نمونه های خارجی ندارد و به محض تایید عملکرد آنها در کشور به تولید انبوه خواهند رسید. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا