درمان سوختگی‌های شدید با کپسول آلوئه‌ورا

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ گیاه آلوئه‌ورا خاصیت ضدسوختگی فراوانی دارد و گزینه مناسبی برای تولید نانوداورها است در نتیجه با کپسوله کردن عصاره این گیاه به روش امولسیون می‌توان از خاصیت بیشتر آن بهره برد.
 
به گفته مریم ابراهیم‌زاده کارشناسی ارشد شیمی کاربردی دانشگاه علوم دارویی دانشگاه آزاد در ساخت این نانو کپسول از حلال‌های آلی مختلف و نیز تثبت‌کننده‌های متفاوتی (Stabilizer) استفاده شده که نتایج این تحقیق بیانگر این است که تولید این نانوکپسول با بازده 98 درصد انجام‌پذیر است.
 
این محقق اضافه کرد: محصول نانوکپسولی از آلوئه‌ورا برای تست بالینی بر روی موش با درجه سوختگی بالا انجام شد نتایج قابل قبول و مورد تأییدی حاصل شد.
 
ابراهیم‌زاده تصریح کرد: به دلیل خاصیت ضدسوختگی آلوئه‌ورا و نفوذ سریع نانوکپسول ساخته شده از این گیاه می‌توان در پماد سوختگی یا کرم‌های ضدآفتابی و یا حتی در صنایع داروسازی و آرایشی- بهداشتی استفاده کرد.
 
نتایج این پژوهش که حاصل همکاری دکتر اکبر اسماعیلی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال و مریم ابراهیم‌ زاده کارشناس ارشد شیمی کاربردی است در مجله Talylor and Francis و مجله Apps pharmscitech منتشر شده است.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا