ابتکار:نقش زنان در حفظ محیط زیست کلیدی است

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار روز شنبه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان حفاظت محیط زیست و معاونت رییس جمهوری در امور زنان و خانواده اظهار کرد: با امضای این تفاهم نامه فصل نوینی از همکاری های مشترک بین دو دستگاه در راستای حفظ محیط زیست ایجاد خواهد شد. 

وی تاکید کرد: با جلب مشارکت جامعه زنان قطعا شاهد حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی خواهیم بود. 

وی با بیان این که زنان در بخش های مختلف مدیریتی نقش به سزایی دارند، گفت: می توان از این پتانسیل در راستای حفظ محیط زیست که امروزه شاهد بحران های جدی است، استفاده کرد. 

ابتکار ادامه داد:می توان از مدیریت زنان در منازل در راستای حفظ منابع آب ، انرژی و کاهش تولید پسماند استفاده و آن را به جامعه تعمیم داد. 

معاون رییس جمهوری ادامه داد: آگاهی در این زمینه از اهمیت بسیاری زیادی برخوردار است؛ به عنوان مثال اگر یک زن روستایی از مضرات کود شیمیایی برای خود و محیط زیست آگاهی داشته باشد، قطعا روش صحیحی در کشاورزی در پیش خواهد گرفت. همچنین زنان شهری هم می توانند با کسب اطلاعات نقش شان را در حفاظت از منابع آبی و سایر منابع محیط زیستی به خوبی ایفا کنند. 

وی با بیان این که باید امروزه شیوه زندگی در جوامع اصلاح شود، گفت: باید به سمت کاهش تولید پسماند پیش رویم که نقش زنان در این تغییر روش غیرقابل انکار است که امیدواریم با اجرای تفاهمنامه مشترکی که امروز به امضا رسید ، برنامه های آموزشی و پژوهشی سازنده ای در پیش داشته باشیم.

ابتکار گفت:برنامه های آموزشی برای زنان در برخی از استان های کشور آغاز شده از جمله برنامه آموزشی در دریاچه ارومیه است که محور اصلی آن را زنان روستایی تشکیل می دهند.

وی به نقش سازمان های مردم نهاد در راستای حفاظت از محیط زیست اشاره کرد و گفت: در یک سال و نیم گذشته شاهد رشد پنج برابری سازمان های مردم نهاد در برخی از استان های کشور بوده ایم که این رشد نویدبخش یک جریان اجتماعی صحیح است.

بعد از سخنان ابتکار ، تعدادی از مولفان کتاب های محیط زیستی معرفی و تقدیر شدند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا