رئیس پارک علم و فناوری گیلان
پارک علم و فناوری گیلان نیازهای فراجا را رفع می کند

رئیس پارک علم و فناوری گیلان گفت: با وجود نظام‌مند سامانه‌های “نظام ایده‌ها و نیازها ” و “جریان اقتصاد نوین” به همراه شبکه‌سازی و نظام ارزیابی و نظارت، می‌توان رشد استفاده از تولید دانش بنیان را برای رفع نیازهای فناورانه استان تسریع کنیم.

به گزارش سیناپرس به نقل از پارک علم و فناوری گیلان، نخستین نشست تخصصی عرضه و تقاضای فناوری در حوزه رفع نیازهای فناورانه ” دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان گیلان ” در پارک علم و  فناوری گیلان برگزار شد و شرکت فناور و دانش بنیان توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود را برای فراجا ارائه کردند.

این نشست با حضور رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان گیلان و مدیران عامل شرکت‌های فناور و دانش بنیان استان در قالب میز تخصصی B۲B، ارائه نیازهای فناورانه فراجا و شبکه‌سازی فناوری در محل پارک علم و فناوری گیلان برپا شد.

عبدالله حاتم زاده رئیس پارک علم و فناوری گیلان در این نشست اشاره کرد که پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، توانسته‌اند در جهت رفع نیازهای کشور خوب عمل کنند، و امروز شاهد این هستیم که با ایجاد شبکه‌سازی، ظرفیت‌های شرکت‌های فناور و دانش بنیان استان را در کنار نیازمندی‌های دستگاه‌های اجرایی، در راستای تولید دانش بنیان گام موثری برداشته‌اند.

وی اشاره کرد که از ابتدای سال تاکنون شاهد تولید 210 محصول فناورانه از شرکت‌های فناور و دانش بنیان مستقر در پارک هستیم. که در سطح کشور عالی ارزیابی شده است و پارک علم و فناوری گیلان رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص دهد.

وی عنوان کرد که وجود نظام مند سامانه‌های “نظام ایده‌ها و نیازها ” و “جریان اقتصاد نوین” که از سوی وزارت عتف ایجاد شده؛ این امکان را  فراهم می‌کند که با شبکه‌سازی و نظام ارزیابی و نظارت، بتوانیم رشد استفاده از تولید دانش‌بنیان را برای رفع نیازهای فناورانه استان تسریع کنیم.

 در این نشست 7 شرکت دانش بنیان و فناور حضور داشتند که در حوزه‌های مختلف توانمندی‌های خود برای رفع نیازهای فناورانه نیروی انتظامی استان ارائه کردند.

شرکت سام پردازش راشا در حوزه گیت‌های امنیتی؛ شرکت مهرآوید پردیس در حوزه پردازش تصویری با استفاده از  هوش مصنوعی، شرکت فناور قطب دانش و فناوری‌های نوین پارس در حوزه پهباد و سامانه‌های هوشمند؛ شرکت فناور نوآوران سبز فردا در حوزه پیشگیری از سرقت امکان دولتی و پیشگیری‌های اجتماعی؛ شرکت فناور آستان کیمیا گیل در حوزه صنایع پیشرفته و کنترل خوردگی با استفاده از نانو مواد؛ شرکت فناور گسترش فرنیک ورنا در حوزه هوشمندسازی پلیس راهور؛ طرح‌ها و توانمندی‌ها خود را ارائه کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا