معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری خبر داد
رونمایی از ۶ محصول فناورانه در نمایشگاه فن بازار گیلان

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری گیلان از رونمایی ۶ محصول جدید فناورانه در نمایشگاه فن بازار این استان خبر داد.

کمیل بابایی بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه فن بازار در رشت اظهار کرد: این نمایشگاه در راستای شعار سال با عنوان «پژوهش و فناوری، پیشران رشد تولید و مهار تورم» با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان در مرکز نوآوری دانشگاه گیلان افتتاح شد.

وی به تشریح اهداف برپایی نمایشگاه فن بازار پرداخت و افزود: هدفمند کردن ارتباطات کنشگران این زیست بوم، توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری، ارائه پژوهش‌ها و عملکردهای تحقیقاتی دانشگاه‌ها، نمایش توانمندی‌های فناوران و ارائه نیازمندی‌های دستگاه‌های اجرایی از اهم اهداف برپایی این نمایشگاه است.

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری گیلان از عرضه ۲۵۰ محصول فناورانه و طرح‌های پژوهشی کاربردی در نمایشگاه فن بازار رشت خبر داد و اضافه کرد: پارک علم و فناوری استان متولی برگزاری این نمایشگاه بوده که دستاوردهای پژوهشی ۳۱ دستگاه اجرایی استان در این نمایشگاه عرضه شده است.

بابایی ادامه داد: برگزاری ۱۵ کارگاه آموزشی در حوزه‌های کشاورزی، فناوری اطلاعات و استاندارد، نشست‌های انتقال تجربه و مسابقه از دیگر برنامه‌های نمایشگاه فن بازار گیلان است.

وی از رونمایی ۶ محصول جدید فناورانه در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار گیلان خبر داد و افزود: در جریان برگزاری آن شش محصول جدید شامل سه ربات، یک محصول در حوزه کشاورزی، یک محصول بهداشتی بر پایه گیاه و یک شیشه هوشمند مات شونده رونمایی می‌شود.

رییس پارک علم و فناوری گیلان در مراسم افتتاحیه 24 نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری وفن بازارگیلان اظهارکرد: دراستان گیلان 365 واحد فناور و 85 شرکت دانش بنیان فعالیت دارند که درهفته پژوهش تلاش ما این است که این باور را در اذهان مردم و مسئولان احیا کنیم که می توان با تحقیق و پژوهش در مسیرپیشرفت وتوسعه گام برداشت همچنین باتوجه به نام گذاری شعارسال از سوی رهبرمعظم انقلاب سعی داریم دراین نمایشگاه با ایجاد کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی بین دانش آموزان ، دانشجویان و اساتید آنها را فناورهای کاربردی آشنا سازند.

دکترحاتم زاده با بیان اینکه 31 دستگاه در زمینه های مختلف پژوهشی با پارک علم و فناوری گیلان همکاری دارند، افزود : درنمایشگاه هفته پژوهش امسال 259 دستاورد پژوهشی به نمایش گذاشته شده که ازاین تعداد 6 دستاورد جدید در مراسم افتتاحیه نمایشگاه رونمایی شد.

دکترحاتم زاده به تشکیل کارگروه های پژوهشی در پارک علم و فناوری گیلان اشاره کرد و گفت : پژوهشگرانی که در زمینه های مختلف تحقیق و توسعه فعالیت دارند در 11 کارگروه مورد بررسی و داوری قرار می گیرند که تا پایان هفته از برترین ها تجلیل خواهیم داشت .

رئیس پارک علم وفناوری گیلان در ادامه گفت: برنامه های مختلفی از جمله کارگاه های آموزشی و نشست های انتقال تجربه و مسابقه ایده شو برای دانشجویان که توسط کانون شکوفایی خلاقیت برگزار می شود.

24 نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری وفن بازارگیلان از 13 الی 15 آذرماه از ساعت 9 صبح تا 16 عصر درمرکز نوآوری دانشگاه گیلان برای بازدید دایراست .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا