اعطای جایزه‌ ترویج فرهنگ وقف علمی

پنجمین دوره جایزه خیّر فقیـد و نیکـوکار زنده‌یاد دکتـر میرجعفر ابـریشم‌چیان با همکاری بنیاد نخبگان گیلان و در راستای ترویج فرهنگ وقف علمی برگزار می‌‎شود.

به گزارش سیناپرس، پنجمین دوره جایزه خیّر فقیـد و نیکـوکار زنده‌یـاد دکتـر میـرجعفـر ابـریشـم‌چیان با هدف کمک به ارتقای علمی دانشجویان و پرداخت کمک هزینه تحصیلی به آنان به همت بنیاد نخبگان استان گیلان و با مشارکت خانواده زنده‌یاد دکتر میرجعفر ابریشم‌ چیان، دانشگاه گیلان و دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار می‌شود.

میرجعفر ابریشم‌چیان متولد سال ۱۳۰۹ در محله سوخته تکیه رشت بود و تا مقطع دکترای شیمی و داروسازی تحصیل کرد و در سال ۱۳۳۶ به عضویت اتاق بازرگانی تهران درآمد؛ علاوه بر این در عرصه نمایندگی انحصاری شرکت‌های داروسازی دنیا و واردات مواد شیمیایی و دارویی همکاری‌های گسترده‌ای با کشورهای آمریکا و آلمان داشت.

ابریشم‌چیان علاوه بر این، کتابخانه شخصی خود را با افزون بر ۷ هزار جلد کتاب در زمینه‌هایی چون جامعه‌شناسی، پزشکی، ادبیات شرق و غرب، دیوان شعرا و نویسندگان،‌ عرفان و سیاست را به دانشکده علوم انسانی و حقوق دانشگاه گیلان اهدا کرد.

این نیکوکار گیلانی با هزینه مالی خود در کار تکمیل دانشکده علوم انسانی دانشگاه گیلان، تالار، کلاس‌های آموزشی، بخش اداری، کتابخانه، آزمایشگاه و … به مساحت ۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع مشارکت داشت.

به نقل از بنیاد ملی نخبگان، مراسم اعطای این جایزه، ۱۴ اسفندماه همزمان با روز احسان و نیکوکاری برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا