انتشار کتاب تجریه تحلیل داده ها در مهندسی مخازن با تاکید بر الگوریتم های یادآوری ماشین

انتشارات سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف، کتاب ” تجریه تحلیل داده ها در مهندسی مخازن با تاکید بر الگوریتم های یادآوری ماشین” نوشته “دکتر یوسف کاظم زاده ، عاطفه حسن زاده و سید طاها حسینی” منتشر کرد.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف، این کتاب مشتمل بر هفت فصل است که در فصل اول به جایگاه تجزیه و تحلیل داده‌ها در مهندسی نفت و ارزش آن در تولید از مخازن هیدروکربوری و به مفاهیم پایه‌ای در رابطه ‌با تجزیه‌ و تحلیل داده‌ها در مخازن نفت و گاز پرداخته می‌شود همچنین در فصل دوم روش‌های مدل‌سازی داده محور و در فصل سوم نیز به نحوه تصمیم‌گیری با مدل‌های داده محور می‌پردازد. در فصل چهارم این کتاب نیز به کاربردهای تجزیه ‌و تحلیل داده‌ها در مهندسی مخزن و در فصل پنجم این کتاب استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین در تحلیل داده‌های مخزن را توضیح می‌دهد. در فصل ششم کتاب الگوریتم‌های پرکاربرد در مهندسی نفت در محیط برنامه‌نویسی پایتون پیاده‌سازی و اجرا شده است. در فصل هفتم کتاب روندهای آینده آنالیز داده در مهندسی مخزن ارائه‌شده است.

 لازم به ذکر است این کتاب با هدف فهم و کاربرد روش‌های روشنگری برای برنامه‌های کاربردی در پروژه‌های مدل‌سازی و خصوصیات مخازن همچنین بینشی تحلیلی در مورد آمار کاربردی، زمین‌آمار و توسعه کمی علوم زمین با کاربرد در مهندسی نفت جهت استفاده پژوهشگران و دانشگاهیان تالیف شده است.

علاقمندان جهت خرید کتاب می توانند به پایگاه اینترنتی 16 book.irمراجعه و یا با شماره تلفن 67641215 (انتشارات سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف) تماس حاصل نمایند.
گفتنی است، برای دریافت آخرین اخبار و فعالیت های سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف به آدرس jdsharif.ac.ir مراجعه نمایید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا