نمایش آثار تاریخی گیلان در چین

دیرکل میراث فرهنگی گیلان از برگزاری نمایشگاه موزه آثار تاریخی این استان در پکن چین خبر داد و گفت: برپایی نمایشگاه آثار تاریخی گیلان در پکن چین، می‌تواند دستاوردها و پیامدهای مثبت و ارزنده‌ای را برای گردشگری و اقتصاد این حوزه داشته و تاریخ و فرهنگ این استان را معرفی کند.

ولی جهانی امروز، ۹ بهمن‌ماه با تاکید بر لزوم تقویت روابط و مناسبات فرهنگی و تاریخی با دیگر کشورها، اظهار کرد: پیشینه، تاریخ و تمدن گیلان بسیار غنی و پرآوازه است و باید بیشتر مورد تبیین و واکاوی قرار گیرد، چین یکی از کشورهای دارای سابقه و تمدن دیرینه است و گسترش مناسبات فرهنگی با این کشورها بسیار ارزشمند بوده و باید استمرار داشته باشد.

وی از برپایی نمایشگاه موزه آثار تاریخی این استان در پکن چین خبر داد و افزود: در پی نمایش اشیای تاریخی و فرهنگی منطقه باستانی لیارسنگ بن از توابع بخش رانکوه شهرستان املش در قالب نمایشگاه «شکوه ایران باستان» در کشور چین، اشیای مذکور مورد توجه و استقبال بازدیدکنندگان و مردم قرار گرفت.

جهانی با تاکید بر ضرورت مراودات فرهنگی با کشورهای جهان و به خصوص همسایگان و کشورهای اسلامی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های فصلی و دوره‌ای آثار تاریخی ایران در سایر کشورها موجب آشنایی بیشتر مردم جهان با فرهنگ و تمدن غنی ایران شده و این مهم منجر به رونق گردشگری خارجی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به دستاوردهای مثبت و ارزشمند معرفی آثار تاریخی گیلان به دیگر کشورها تصریح کرد: معرفی قابلیت‌های تاریخی و فرهنگی گیلان به رونق اقتصادی در حوزه گردشگری می‌انجامد.

جهانی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های ملی، منطقه‌ای و جهانی بیش از پیش گسترش یابد، گفت: توسعه گردشگری خارجی با برپایی نمایشگاه‌های آثار باستانی و تاریخی صورت می‌گیرد و از این رو وزارتخانه میراث فرهنگی نسبت به برپایی اینگونه نمایشگاه‌ها تاکید ویژه دارد.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد برپایی این قبیل نمایشگاه‌ها که با پیوست تاریخی و گردشگری همراه است می‌تواند چشم انداز و افق روشنی را برای گردشگری خارجی و اقتصاد این حوزه ترسیم کند، مقوله مغفول مانده‌ای که تاکنون سهم ناچیزی در ارزآوری و اقتصاد برون مرزی داشته است و تحقق این مهم می‌تواند یکی از گزینه‌های مطمئن برای فاصله گیری از اقتصاد نفتی باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان گیلان گفت: جایگزینی اقتصاد گردشگری به جای اقتصاد نفتی ضمن حفظ منابع و سرمایه برای آیندگان و حذف خام فروشی و سرمایه پراکنی منجر به توسعه و رونق اقتصادی، اشتغالزایی و بهبود معیشت می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا