نشانه های مشکلاتی چون افسردگی در بیش از 23 درصد افراد جامعه

محمدهادی ایازی درمراسم افتتاحیه نخستین مرکز اقامتی مدل طبی ‏زنان و زنان باردار مصرف کننده مواد مخدرکه روز چهارشنبه در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد، گفت: معتاد و ‏گروه های جدید مبتلابه به مواد افیونی بخشی از واقعیت های اجتماعی هستند که غیرقابل انکارند.

ایازی ضمن تاکید براین امر که باید برای نشاط اجتماع و کم کردن دغدغه ها تلاش کرد افزود: معتاد متجاهری که مواد مخدر را به صورت علنی در جامعه بفروش می رساند قطعاً مجرم است.
معاون وزیر بهداشت اصل ‏مشارکت و اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر را امر جدی تلقی کرد و افزود: در این مقوله دولت و نظام ‏حمایت خواهد کرد و تلاش ما این است در امر اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و صیانت معتاد پس از بهبودی از ظرفیت های ‏مردمی بیشتر بهره مند شویم.‏
ایازی گفت: روزی سیگار کشیدن برای خانم ها در اجتماع امری قبیح بشمار می آمد و نابخشودنی بود اما متأسفانه امروز قلیان کشیدن و یا حتی تریاک به ‏امری معمول بدل شده است. بنابراین باید فرهنگ سازی کنیم و البته که جامعه هنری باید به ما کمک کند. ‏
معاون اجتماعی وزیر بهداشت با اشاره به آمار رو به رشد تولد نوزادان معتاد در کشور افزود: این موضوع به یکی از دغدغه های جدی ما تبدیل شده است و مانده ایم برای درمان مادر معتاد باردار، زایمان این فرد، درمان نوزاد تازه متولد شده معتاد و نگهداری آنها و ‏تحویل نوزاد متولد شده به مادر معتاد چه باید بکنیم.
قائم مقام وزیربهداشت در ادامه سخنانش با تاکید بر امر آموزش و فرهنگ سازی به آمار بیماران مبتلا به ایدز اشاره کرد و گفت: روزی اعلام آمار مبتلایان به ایدز جزء خط قرمز ما بود اما امروز می گوییم که با غربالگری که بر بروی بیماران انجام شد، متوجه شدیم که سه هزار مبتلا به ایدز در کشور وجود دارد.
وی ادامه داد: این در حالی است که اما آمار موجود ما نشان می دهد 100 هزار نفر مبتلا به ایدز هستند که 70 هزار نفر آنان یا از بیماری ایدز خود بی خبر هستند و یا آنکه در ‏غربالگری های ما به حساب نیامده اند. ‏
ایازی با تاکید براینکه ظرفیت های دولتی برای مهار اعتیاد محدود است از همه اقشار جامعه و مردم خواست تا با تلاش بیشتر و مشارکت اجتماعی راهکاری را برای رفع دغدغه اعتیاد و آسیب های کمک کنند .
به گزارش ایرنا،از امروز زنان معتاد می توانند داوطلبانه به این مرکز مراجعه و زایمان کنند. این مرکز هم اینک دارای ظرفیت 20 تخت با استانداردهای لازم درمانی و پزشکی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا