همکاری غول های فناوری برای تعیین قوانین هوش مصنوعی

فناوری هوش مصنوعی هم اکنون با ارائه ماشین هایی با قابلیت کنترل خود، گفت و گو با انسان ها، جنگیدن در میدان جنگ، انجام عمل های جراحی و انجام بهترین بازی های ساخته دست بشر، گام بزرگی در جهت تحول فناوری در دنیای امروزی محسوب می شود. در همین راستا نیز به تازگی 5 کمپانی که به عنوان پرچمداران صنعت فناوری از آنها یاد می شود به تازگی در طی یک کنفرانس گرد هم آمده و به پیشرفت های فناورانه در زمینه هوش مصنوعی و ساخت سیستم های قوی تر در آینده پرداخته اند.

محققان فیس بوک، آلفابت، آمازون، مایکروسافت و آی بی ام به دنبال کسب نتایج عملی هوش مصنوعی مانند چگونگی تاثیر آن بر روی حمل و نقل، مشاغل و رفاه انسانی خواهند بود.

محققان فیس بوک، آلفابت، آمازون، مایکروسافت و آی بی ام به دنبال کسب نتایج عملی هوش مصنوعی مانند چگونگی تاثیر آن بر روی حمل و نقل، مشاغل و رفاه انسانی خواهند بود. این گروه هیچ اسم رسمی ویژه ای برای خود اعلام نکرده اند اما هدف عمومی آنها این است که مطمئن شوند تا هوش مصنوعی به انسان ها سود می رساند و هیچ ضرری برای آنها نخواهد داشت.

این اولین باری نیست که دانشمندان بزرگ در زمینه هوش مصنوعی و دستاوردهای آن گرد هم می آیند. در سال 2015 میلادی نیز ایلان ماسک، استیفن هاوکینگ، بنیان گذاران هوش مصنوعی دیپ مایند کمپانی گوگل و چندی دیگر از محققان نامه ای را به امضا رساندند و در آن خواستار تحقیقات قوی تر در زمینه اثرات هوش مصنوعی و راه هایی برای اطمینان از این بابت که هوش مصنوعی به عنوان ابزاری مفید در دست بشر قرار دارد، شدند.

انتظار می رود که این شرکت ها شکل گیری گروه یاد شده را در اواسط ماه سپتامبر سال جاری میلادی به صورت رسمی اعلام کنند و به این ترتیب ممکن است به زودی شاهد شکل گیری نخستین قوانین و رگولاتوری های متحد برای ساختار هوش مصنوعی باشیم.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا