تلاش‌های موفقی در تشخیص زودهنگام سرطان داشته‌ایم

معاون پژوهشی پژوهشگاه جهاددانشگاهی ابن‌سینا، درمان ناباروری و سرطان را از موضوعات تحقیقاتی این پژوهشگاه نام برد و گفت: یکی از موضوعات مهم در درمان بیماری سرطان، تشخیص زودهنگام آن است که در این زمینه محققان این پژوهشگاه مطالعاتی را در دستور کار دارند و به نتایج خوبی نیز رسیده‌اند.

 دکتر محمد رضا صادقی در نشست خبری امروز با تاکید بر اینکه این پژوهشگاه در دو حوزه تخصصی متمرکز شده است، افزود: یکی از این حوزه تولیدمثل و درمان ناباروری است که بر این اساس این پژوهشگاه با راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری اقدام به ارائه خدماتی در زمینه تولیدمثل و درمان ناباروری کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این مرکز درمانی به عنوان یک مرکز مرجع برای وزارت بهداشت است، ادامه داد: علاوه بر آن، این پژوهشگاه در زمینه درمان سرطان نیز مطالعات گسترده‌ای را انجام داده است.

معاون پژوهشی پژوهشگاه ابن‌سینا، درمان سرطان در این پژوهشگاه را مبتنی بر ایمنوتراپی دانست و یادآور شد: یکی از موضوعات مهم در درمان بیماری سرطان، تشخیص زودهنگام آن است که در این زمینه محققان این پژوهشگاه مطالعاتی را در دستور کار دارند، چرا که این محققان معتقدند که بسیاری از انواع سرطان‌ها با تشخیص زودهنگام، قابل درمان است.
 

صادقی با اشاره به عدم تشخیص زودهنگام این بیماری در افراد مبتلا خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای درمان این نوع بیماری در مراحل پیشرفته از روش‌هایی چون رادیوتراپی و شیمی درمانی استفاده می‌شود که این روش‌ها نه تنها سلول سرطانی بلکه سلول‌های سالم بدن را نیز از بین می‌برند.

معاون پژوهشی پژوهشگاه ابن سینا با اشاره به اهمیت آنتی بادی‌های منوکلونال خاطرنشان کرد: محققان این پژوهشگاه در صدد هستند تا با تولید آنتی بادی‌های منوکلونال اقدام به تشخیص زودهنگام سرطان در افراد کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا