آمارمبتلایان به سرطان درایران کمترازکشورهای غربی است

 دکتر اسماعیل اکبری روز شنبه درگفت و گو با ایرنا افزود:میزان کم مبتلایان به سرطان درایران به معنای اهمیت نداشتن وجدی نگرفتن این موضوع نیست؛ بلکه باید با برنامه ریزی مسئولان به فکر کاهش این بیماری باشیم.رییس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد:البته میزان رشد ابتلا به سرطان درایران کمی بیشتر از برخی کشورهای غربی است که این موضوع هم به دلیل بالارفتن سن درجامعه است.

وی مهمترین دلیل رشد سرطان در ایران را افزایش سن اعلام کرد و گفت: حدود 40 سال قبل امید به زندگی در ایران 56 سال بود و در حال حاضر این متغیر در زنان به 74.5 سال و در مردان 73 سال رسیده است.در این حالت طبیعی است که میزان ابتلا به سرطان در کشور افزایش یابد
رییس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه معمولا 15 سال طول می کشد تا یک عامل خطر به سرطان تبدیل شود، گفت:دربرخی مواد اعلام می شود که آلودگی هوا بلافاصله سبب ابتلا به سرطان می شود که این حرف غیرعلمی و بی اساس است.

 عنوان سونامی غیرعلمی واشتباه است
وی اظهار کرد که استفاده ازعنوان سونامی غیرعلمی و اشتباه است؛ برای اینکه ما اصلا سونامی نداریم، سونامی به اتفاق غیرقابل پیش بینی برای یک حادثه اطلاق می شود که در مورد سرطان چنین چیزی وجود ندارد.
اکبری ادامه داد:ما در حال حاضر قادر هستیم پیش بینی کنیم که در 30 سال آینده چه اتفاقی در این زمینه می افتد و به همین دلیل استفاده از واژه سونامی اشتباه است.
رییس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه شهید بهشتی در باره اینکه آیا سن ابتلا به سرطان درکشور کاهش یافته است، گفت: کشور ما جوان تر از بسیاری از کشورها است و این به معنی کاهش سن ابتلا به سرطان نیست.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا