بررسی گیاهان چرنوبیل در ایستگاه بین المللی فضایی

اسپیس اکس و ناسا به تازگی همکاری خود را به نحوی توسعه داده اند که هر دو آماده ارسال بسته ویژه جدید به ایستگاه بین المللی فضایی هستند. این بسته در حقیقت دارای یک ماموریت بسیار بزرگ برای ساکنان در این ایستگاه بین المللی است و در آن 250 مورد تحقیقاتی ویژه گنجانده شده است. این امر موجب می شود که در طول چند ماه آینده، سرنشینان این ایستگاه مجبور به بررسی و تحقیق بر روی این موارد باشند.

یکی از موارد تحقیقاتی آماده ارسال به ایستگاه بین المللی فضایی با تمامی مواردی که در این بسته جای دارند، متفاوت است. این بسته در حقیقت شامل قارچ ها و ساختارهای زیستی ویژه ای است که از منطقه چرنوبیل برداشت شده اند.

یکی از موارد تحقیقاتی آماده ارسال با تمامی مواردی که در این بسته جای دارند، متفاوت است. این بسته در حقیقت شامل قارچ ها و ساختارهای زیستی ویژه ای است که از منطقه چرنوبیل برداشت شده اند. در سال 1986 و در روز 26 ماه آوریل، چرنوبیل با یکی از بزرگ ترین بحران های اتمی تاریخ بشر روبرو شد و ا به مشکل خوردن یکی از راکتورهای اتمی این منطقه، تمامی راکتورها در فرایندی زنجیره وار تا مرحله ذوب شدن پیش رفتند و همین امر نیز یک بحران زیست محیط در چرنوبیل به وجود آورد.

حال این منطقه به عنوان زمین هایی بایر شناخته می شود و دانشمندان معتقدند که آثار به جای مانده از این بحران برابر با برخورد 400 بمب اتمی از نوع بمب هایی که هیروشیما را هدف قرار داده بود است. با این وجود پس از سه دهه، نخستین نشانه های امیدوار کننده حیاتی در این منطقه به چشم می خورند.

دانشمندان معتقدند که با تحقیق بر روی این گونه های جدید که مانند ققنوس از خاکستر خود به پا خواسته اند، می توان به سراغ ساخت روش هایی جدید برای درمان تشعشات اتمی رفت. به این ترتیب قرار است تا این تحقیقات در ایستگاه بین المللی فضایی به انجام برسند. شایان ذکر است که این تحقیقات تنها جنبه پزشکی نداشته و با هدف بهبود صنایع کشاورزی نیز انجام خواهد شد.

منبع: motherboard

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا