رکود شکنی اقامت فضایی توسط چین

به گزارش سیناپرس، بر اساس اعلام آژانس فضایی چین، چن دونگ فضانورد این کشور که در مدار زمین به سر می برد، رکورد جدیدی را برای تعداد تجمعی ترین روزهای زندگی و کار در فضا به ثبت رساند.

آژانس فضایی چین اعلام کرد: چن دونگ  فضانورد این کشور که در ایستگاه فضایی تیانگونگ چین در حال  انجام ماموریت است، اولین فرد چینی محسوب می شود که بیش از ۲۰۰ روز را در مدار زمین سپری کرده است.

بر این اساس اعلام شد؛ چن همراه با دو فضانورد دیگر، لیو یانگ و کای ژوزه، در تاریخ ۵ ژوئن برای اقامت ۶ ماهه به ماژول هسته ای ایستگاه فضایی تیانه و به وسیله سفینه فضایی Shenzhou-14 به ماموریت فرستاده شد.

این فضانورد تاکنون بیش از ۱۷۰ روز را در مدار گذرانده و این دومین باری است که وی پس از اولین ماموریت ۳۳ روزه خود در Tiangong-2، در سال ۲۰۱۶ به همراه همکارش یعنی جینگ هایپنگ به فضا می رود.

جینگ در رابطه با این موضوع گفت: چن یک فرد کمال گرا است. او هرگز مشکلات را حل نشده رها نمی کند. وی پس از اولین سفر فضایی خود، مدال درجه سه و عنوان افتخاری «تایکونات قهرمان» را از سوی دولت دریافت کرد.

گفتنی است، چن دونگ در سال ۱۹۷۸ در استان هنان واقع در مرکز چین به دنیا آمد. او در می ۲۰۱۰ به عضویت تیم فضانوردان چین درآمد. وی که به عنوان فرمانده این مأموریت منصوب شد، خدمه Shenzhou-14 را طی پنج ماه گذشته برای انجام وظایف متعدد، از جمله سه پیاده‌ روی فضایی، یک سری آزمایش ‌های علمی، یک سخنرانی علمی زنده و چندین عملیات در مدار شامل پهلو گرفتن فضاپیماها ، هدایت کرده است.

به گزارش سیناپرس، این فضانوردان چینی در طول ماموریت خود، بر ورود دو ماژول آزمایشگاهی ایستگاه، Wentian و Mengtian نظارت داشته و دو فضاپیمای ترابری Tianzhou-4 و Tianzhou-5 را مدیریت و کنترل کردند. آنها همچنین شاهد لحظه تاریخی خواهند بود که ایستگاه فضایی چین تا پایان سال جاری به طور کامل تکمیل می شود.

چن دونگ  در این رابطه گفت: ساخت ایستگاه فضایی چین رویای همه مردم این کشور است. ما بسیار خوش شانس و خوشحالیم که می بینیم ساخت خانه فضایی توسط ما تکمیل می شود. ما از چنین پلتفرمی برای انجام آزمایش‌ های پیچیده ‌تر علم و فناوری استفاده خواهیم کرد تا دستاوردهای بیشتری برای خدمت به جهان و بهره‌ مندی همه بشریت ایجاد کنیم.

گفتنی است چین آماده اعزام ماموریت سرنشین دار بعدی به فضا است زیرا سفینه فضایی Shenzhou-15 و موشک حامل آن روز دوشنبه به منطقه پرتاب منتقل شده اند. چن و اعضای تیمش در اولین تحویل خدمه ایستگاه فضایی چین در مدار با رسیدن فضانوردان جدید Shenzhou-15 مشارکت خواهند داشت. به این ترتیب نیروی انسانی مقیم در ماژول تیانگونگ برای مدت کوتاهی قبل از بازگشت Shenzhou-14 به زمین به شش نفر افزایش خواهد یافت.

به گزارش سیناپرس، بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، خدمه Shenzhou-14 قرار است در ماه دسامبر به محل فرود دانگ فنگ در منطقه خودمختار مغولستان بازگردند.

مترجم: حمید تعالی

منبع: english.news.cn

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا