پرتاب ماهواره‌های اسکای باکس توسط پرتابگر وگا

پرتابگر وگا با 30 متر ارتفاع برای حمل ماهواره‌های علمی از 300 تا 2500 کیلوگرم به مدار پایین‌تر از 700 کیلومتر ساخته شده است. این پرتابگر از یک بدنه منفرد چهار مرحله‌ای به نام‌هایP80، موتورهای Zenit -233 و Zenit-9 و AVUM تشکیل شده است. این پرتابگر در اولین پرتاب خود دو ماهواره آژانس فضایی ایتالیا به نام‌های لارس و آلما- ست يك را به همراه هفت ماهواره کوچک دیگر از دانشگاه‌های مختلف را به فضا پرتاب کرد.

به گفته چینگ یوهو رئیس عملیات کسب و کار شرکت اسکای باکس، چهار ماهواره این شرکت توسط راکت وگا به فضا پرتاب خواهد شد. اسکای باکس از ماهواره‌های کوچک پیشرفته برای ثبت تصاویر با وضوح و دقت بسیار بالا استفاده می‌کند. شرکت گوگل به تازگی اعلام کرده است که توانسته توافقنامه خرید شرکت ماهواره‌ای اسکای باکس به قیمت 500 میلیون دلار را به امضا برساند. گوگل قصد دارد به کمک عکس‌های ماهواره‌ای این شرکت، میزان دقت و کیفیت را در  به روزرسانی سرویس‌های میتنی بر نقشه خود شامل گوگل مپ و گوگل ارت افزایش دهد.

اسکای باکس در حال حاضر دو ماهواره سنجش از راه دور در مدار دارد و بیش از دوازده ماهواره نیز تحت قرارداد با اس اس ال دارد. دو ماهواره عملیاتی این شرکت به عنوان محموله‌های ثانویه در نوامبر سال 2014 و جولای سال2014 به فضا پرتاب شدند.

جو روتنبرگ مدیر مهندسی و عملیاتی اسکای باکس گفت: پس از پرتاب سومین نمونه اولیه ماهواره‌ها در سال گذشته، این شرکت در نظر دارد چهار ماهواره را در ماه ژوئیه سال 2016 و بیش از شش ماهواره را در سپتامبر سال2016 به فضا پرتاب کند. این شرکت همچنین قصد دارد دو ماهواره نهایی از سفارش اس اس ال را در اوایل سال 2017 به فضا پرتاب کند.

در سال 2014، اسکای باکس، قراردادی با شرکت اوربیتال ساینسز کورپوریشن برای پرتاب شش ماهواره به امضا رساند و در زمان امضای قرارداد نیز اعلام کرد که ماهواره‌ها را در سال 2016 پرتاب خواهد کرد. اوربیتال ساینسز کورپوریشن نام یک شرکت سازنده ماهواره و پرتابگرهای فضایی برای ناسا و وزارت دفاع آمریکاست. این شرکت آمریکایی در ایالت ویرجینیا قرار دارد. اوربیتال ساینس در کنار اسپیس‌اکس دومین شرکت بخش خصوصی است که نیازهای ایستگاه فضایی بین‌المللی را تأمین می‌کند.

به گفته روتنبرگ مدیر مهندسی و عملیاتی اسکای باکس، این شرکت درحال حاضر بر روی طرحی برای دومین گروه از دوازده ماهواره کار می‌کند و انتظار دارد با ارائه آن طرح به گوگل، از حمایت‌های مالی گوگل برخورار شود.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا