مطالعه الگوی رفتاری کروکودیل ها در هنگام شکار

سینا پرس : مطالعات جدید پژوهشگران نشان می دهد که کروکودیل ها در برخی موارد به هیچ عنوان به انسان حمله نمی کنند . بر اساس این پژوهش ها زمانی که کروکودیل ها در هنگام ساختن آشیانه ، انجام شکار برای جفت خود و برخی از دیگر موارد به انسان ها حمله نخواهند کرد . این پژوهش ها در مجمع دانشمندان کشور استرالیا و در روز چهار شنبه منتشر شد .

پژوهشگران این پروژه از اساتید و دانشجویان دانشگاه نیو انگلند New England و دانشگاه کوئینزلند به همراه متخصصان باغ وحش استرالیا با نصب ابزارهای بررسی کننده ای که وضعیت کروکودیل ها را به صورت مستمر پی گیری  و تعقیب می کند ، ، رفتارهای یک صد و سی کروکودیل را تحت نظر قرار دادند . این کروکودیل ها در آب های رودخانه ولنوک Wenlock و رود  Ducie در شمال استرالیا زندگی می کنند و این مناطق زیستگاه طبیعی آن ها محسوب می شود .

مطالعه این رفتار کروکودیل ها می تواند برای نحوه برخورد با این جانوران خطرناک مفید بوده و همچنین برای شناخت بهتر این جانور به منظور استفاده در مصارف مختلفی که در صنایع کاربرد دارد ، مطلوب ارزیابی شده و هم}نین با شناخت ویژگی های این حیوان می توان برنامه ریزی بهتری برای حفظ گونه های مختلف آن ها از خطر انقراض اندیشیده و اجرا کرد .

احسان محمدحسینی