512 گیگابایت داده در ابعادی کوچک تر از یک تمبر

سیستم های ذخیره سازی اطلاعات کامپیوتری در طول چند سال اخیر با پیشرفتی بسیار بزرگ روبرو بوده اند و این پیشرفت تنها به سرعت عملکرد و یا حجم اطلاعات باز نمی گردد بلکه در زمینه ابعاد مورد نیاز برای یک سیستم حافظه داخلی نیز شاهد پیشرفتی بسیار بزرگ بوده ایم.

نرخ ثبت داده بر روی این دیسک برابر با 900 مگابایت بر ثانیه و نرخ خواندن اطلاعات از روی آن برابر با 1500 مگابایت در هر ثانیه خواهد بود.

به تازگی یکی از غول های تولید انباره های اطلاعاتی یعنی شرکت سامسونگ توانسته است تا محصولی بسیار ویژه را معرفی کند که می توان از آن در تلفن های همراه یا لپ تاپ ها استفاده کرد. این شرکت موفق شده است تا کوچک ترین حافظه اس اس دی (SSD) جهان با حجم 512 گیگابایت را طراحی کند.

این حافظه منحصر به فرد به اندازه ای کوچک است که از نظر ابعاد می توان آن را با یک تمبر پستی مقایسه کرد. البته از نظر حجمی نمی توان 512 گیگابایت حافظه را رقمی بسیار بالا به حساب آورد ولی هنگامی که به یاد بیاوریم که حجم داده های مرسوم برای تلفن های همراه چه اندازه کم هستند می توانیم مزایای این کارت حافظه کوچک را درک کنیم.

گفته می شود که سامسونگ مدعی شده است که این حافظه می تواند سرعتی 3 برابر بالاتر از حافظه های ساتای اس اس دی را به کاربران خود ارائه کند و به این ترتیب سرعت انتقال داده های آن نیز بسیار بالا خواهد بود. گفته می شود که نرخ ثبت داده بر روی این دیسک برابر با 900 مگابایت بر ثانیه و نرخ خواندن اطلاعات از روی آن برابر با 1500 مگابایت در هر ثانیه خواهد بود.

لازم به ذکر است که این پردازنده قرار است تا در ماه جاری میلادی به خریداران عرضه شود و مدل های 256 و 125 گیگابایتی آن نیز در اختیار خریداران قرار خواهد داشت.

منبع: Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا