اسکن سه بعدی بدن انسان برای دوخت لباس

طراحان چینی موفق شده اند سیستم ویژه ای را طراحی کنند که قادر به اندازه گیری سه بعدی ابعاد بدن افراد به صورت منحصر به فرد و کاملا دقیق است. از این سیستم در یک اتوبوس سیار که به سیستم های کامپیوتری و فناوری اندازه گیری سه بعدی مجهز است در شهر چینگ دائو واقع در استان شانگ دو در شرق چین رو نمائی شد.

این سیستم قادر است با اسکن سه بعدی بدن هر فرد، طی دو ثانیه تمامی ابعاد وی را مشخص کرده و اطلاعات را به کارخانه تولید پوشاک ارائه کند تا لباسی منحصر به فرد و کاملا متناسب با اندام آن فرد برای وی دوخته شود.

بر اساس گزارش های منتشر شده در این رابطه، شرکت طراحی هانگ لینگ این سیستم نوآورانه را طراحی کرده است و برای نخستین بار طی مراسم ویژه ای در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی هفته مد ، امکان استفاده عموم مردم از این فناوری را فراهم کرده است.  در حاشیه این نمایشگاه، سیستم اندازه گیری سه بعدی بدن به کمک اتوبوس فوق الذکر به محل نمایشگاه منتقل شده و افراد داوطلب با قرار گرفتن در برابر این سیستم ، توانستند ابعاد دقیق بدن خود را دریافت کنند. این سیستم قادر است با اسکن سه بعدی بدن هر فرد، طی دو ثانیه تمامی ابعاد وی را مشخص کرده و اطلاعات را به کارخانه تولید پوشاک ارائه کند تا لباسی منحصر به فرد و کاملا متناسب با اندام آن فرد برای وی دوخته شود.

بر اساس اعلام رسمی شرکت سازنده این فناوری، تنها کافی است تا اپلیکیشن ویژه این برنامه را روی تلفن های همراه هوشمند نصب و سپس اقدام به رزرو وقت برای اسکن سه بعدی کرده تا ابعاد آن ها به کارخانه مورد نظر ارسال شده و نسخه ای ازآن نیز به خود فرد ارائه شود. در حال حاضر کارخانه تولید پوشاک طرف قرارداد با این شرکت طراح ، متعهد شده است که لباس های سفارش داده شده را طی مدت زمان حداکثر هفت روز به دست مشتریان برساند.

 

منبع: xinhuanet

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا