افزایش استفاده از فناوری پزشکی از راه دور

هدف از توسعه فناوری پزشکی از راه دور یا تله مدیسین (telemedicineارائه سریع تر و بهتر خدمات بهداشتی به ساکنان مناطق دورافتاده، محروم یا روستایی با کمک تکنولوژی های ارتباطی و فناوری اطلاعات است.

تحقیقات صورت گرفته توسط محققان دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد نشان می دهد، استفاده از این فناوری در برنامه ملی بیمه اجتماعی مدیکر آمریکا (Medicare) بسرعت درحال گسترش است.

تعداد ویزیت های انجام شده با استفاده از فناوری پزشکی از راه دور با افزایش 28 درصدی طی سال 2004 تا 2013 میلادی، به 107 هزار ویزیت در 2013 رسیده است؛ همچنین بیش از 40 هزار نفر از استفاده کنندگان مدیکر در مناطق روستایی، در سال 2013 یک بار از خدمات ویزیت پزشکی از راه دور استفاده کرده اند.

برای تشویق به استفاده از این فناوری، در بیشتر ایالت های آمریکا نرخ ویزیت پزشکی از راه دور برابر با نرخ ویزیت حضوری تعیین شده است.

بیماران دچار مشکلات روانی یکی از کاربران اصلی خدمات پزشکی از راه دور محسوب شده و اغلب از این خدمات برای دریافت مشاوره های سلامت روان استفاده می کنند.

این مطالعه که نتایج آن در JAMA منتشر شده است، یکی از نخستین تحقیقات در خصوص میزان کاربردی شدن فناوری تله مدیسین محسوب می شود.

 

منبع: eurekalert

ترجمه: معصومه سوهانی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا