رونمائی از نسل جدید خودروهای الکتریکی هوشمند

در سال های اخیر خودروهای کلاسیک که امروزه به صورت بسیار رایجی در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرند ، شاهد حضور رقبائی هستند که پیش بینی می شود آینده این صنعت را در اختیار داشته باشند. خودروهائی که با مصرف سوخت های پاک و بدون تولید آلاینده های جوی قادر به تردد بوده و به محیط زیست آسیبی نمی رسانند . در این میان یکی از مناسب ترین انرژی های مورد مصرف برای این گروه از خودروها ، انرژی الکتریکی است. از سوی دیگر در سال های اخیر شاهد طراحی و ساخت خودروهای بدون راننده ای هستیم که رایانه مرکزی این خودرو ها به صورت هوشمند قادر به کنترل و هدایت خودرو است.

شرکت لی هولدینگ به تازگی از خودروی جدید خود که با نیروی الکتریکی کار کرده و قادر به حرکت بدون داشتن راننده و اتصال به شبکه جهانی اینترنت است ، رو نمائی کرده است. خودروی فوق الذکر از نوع خودروهای مفهومی بوده و  لی سی LeSEE نام دارد.

این موضوع دستمایه طراحان شرکت لی هولدینگ Le Holdings Co در کشور چین شده است تا با تلفیق خودروهای الکتریکی و خودروهای بدون راننده؛ نسل جدیدی از خودروهای هوشمند حافظ محیط زیست را ارائه کند. این شرکت به تازگی از خودروی جدید خود که با نیروی الکتریکی کار کرده و قادر به حرکت بدون داشتن راننده و اتصال به شبکه جهانی اینترنت است ، رو نمائی کرده است. خودروی فوق الذکر از نوع خودروهای مفهومی بوده و  لی سی LeSEE نام دارد.

کارشناسان پیش بینی می کنند خودروهای هوشمند طی سال های آینده به صورت گسترده ای در سراسر جهان  مورد استفاده قرار گرفته و جایگزین خودروهای فعلی شوند . خودروهای بدون راننده ، نسلی جدید از خودروهای هوشمند هستند که بدون نیاز به راننده توانائی کنترل خودرو را داشته و می تواند در مواقع لازم تصمیم گیری منطقی انجام دهند . بسیاری از کارشناسان ، آینده این صنعت را روشن پیش بینی می کنند  و به همین جهت  در حال حاضر شرکت ها و کمپانی های متعددی در سراسر جهان در حال بررسی و مطالعه جهت تولید انبوه این نوع خودروها بوده و بسیاری از مناطق جهان نیز در حال تغییر زیر ساخت های شهری خود جهت استفاده بیشتر از این تکنولوژی هستند .

در همین زمینه شرکت بزرگ بایدو Baidu در کشور چین که یکی از شرکت های پیشرو در زمینه تکنولوژی محسوب شده و بزرگترین موتور جستجوی اینترنتی چین را در اختیار دارد  نیز چندی پیش اعلام کرد در نظر دارد از نخستین خودروی هوشمند بدون راننده خود پرده برداری کند .

منبع: xinhuanet

ترجمه: احسان محمدحسینی 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا